|
|
|
|---|---|
|
Hej alla Jag köpt nyligen en 540 men pga ändrade ekonomiska förhållanden(börjar plugga) så kan jag ej ha kvar den(skall pendla med tåg). Behöver därav värdera min bil, vore snällt om ni kunde hjälpa till ------------------------ Inköpt i Tyskland 1996 en tysk ägare och en svensk ägare före mig. Bilen är fullservad på svensk BMW verkstad, alla kvitton finns på bilen. Slitagedelar är bytt på den. Den har mestadels stått inomhus. Färg metallic mörk grå(typ ser svart ut) Black line och 17" fälgar på sommardäck. Har nu vintersulor på den. Den har rullat drygt 16400mil, ingen ojämn tomgång på varvmätaren. Tappad koppling back vilket resulterade i att man bytade även plastkulorna i växellådan. Stora färddatorn väldigt fräsch och osliten inredning minst sagt, mycket fint skick. Enda problem som jag ser med den är vindrutan som är stenskott i, behövs bytas. Det andra är att bilen ibland stannar vid trafikljusen, alltså den dör men det är bar aatt starta igen. Varför vetekatten. AC:n är fylld i fjol men slangarna gick sönder så den fungerar ej. Jag är väldigt nöjd med den och de småproblem som den har är inget jag brytt mig om, man lever in i V8:ans muller och bryr sig mindre om det andra :) Det klånkar även i bakvagnen så det kanske behvs bytas ett hjullager eller liknande. Well jag har ingen direkt idé vad man skall ästta på den, speciellt när jag måste bli av med den snarast. Hjälp uppskattas m@mblomberg.com | |
|
Hej, Att den stannar vid rödljusen kan bero på sprickor i det ökända insugsmembranet som orsakar nedsatt tomgång emellanåt. Den saknar skinn och väsentligare utrustning såsom det ovanliga sportchassit och taklucka? Den har förvisso inte gått så långt för årsmodellen, men säljer du den "as-is" utan att fixa problemen säger jag strax över 40 000 skr. Annars kan du räkna med runt 50 000 tror jag. Lycka till! MVH, E38B12 |
|
| När folk hör att det är problem med en så pass komplex bil blir de lätt skeptiska... vilket drar ner värdet så därför är din bil tämligen svårvärderad. | |
| Det är buffelskinn i svart i väldigt fint skick. Träpanelen liksom dörrlisterna i trä. Om den har sportchassi vetefan hehe, men denhar den där speciella läppen där fram, är inte så hajj på det där serru. Ingen taklucka nej, bytar man slangarna i AC:n så är den fitt for fight. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.