AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.008

Varför driver inte backen på min 750IaL -88?

Ma
4
Marckie
750Ial-88
Min 750IaL -88 vill inte driva alls i backen. Den verkar inte lägga i backen alls, förslag jag fått som är fel: Oljenivån, någon "rem", något kullager av något slag.

Vad tror ni som kan?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Välkommen till forumet!

Kolla först oljenivån: Länk

Stor risk är att lamellpaket sönder, och då kostar det tyvärr kulor...

Hur uppkom felet?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Som sagt kolla nivån, är oljan svart/mörk till färgen och luktar bränt så kan du räkna med renovering/utbyteslåda.

BMW CS #5139
Ma
4
Marckie
750Ial-88
Jag ringde till en BMW-skrotare som sade att det var stor chans att det var databoxen som var problemet, närmare bestämt antingen oxid i boxen eller trasig box. Oljan ser rätt ok ut tycker jag men jag är ingen expert på automatlådor (min första automatare). Den driver på backen när man hissar upp bakhjulen i luften (inget motstånd) så jag får väl anta att det är lamellerna som gett upp. Ska dock kolla upp databoxen innan jag köper en utbyteslåda. Tack för tipsen!
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Polaren hade liknande problem med sin 750. Vi löste det genom spruta elektonik spray på alla kontakt donen...vipps så funkade lådan som vanligt igen.
Som jag förstår det så är många ggr inte själva lådan problemet, utan styrningen av lådan som i stället jäklas.
Jag vet om att bmw hade svårt att fixa detta problemen tidigare och många fick lådorna bytta när det var elen som kludrade på dom.
Ma
4
Marckie
750Ial-88
Pelle, det funkade på min också =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.