AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
846

hjälp med översättning

mi
86
mike635
525 -92
635 -84
Tjenare
har ett litet problem har köpt en grej på ebay från en tysk som
såklart kunde skicka grejerna till europa men fått problem med betalningen för han kan ju tydligen inte engelska..
någon som kan tyska som kankse kan hjälpa mig.

Hallo, da mein englisch nicht so gut ist um zu verstehen was sie von mir wollen. Schreibe ich jetzt in deutsch. Warscheinlich haben sie noch nicht viel Erfahrung mit ebay. Aber die Ware (Kompressor) wird bezahlt und nachdem der Betrag auf meinem Konto eingegangen ist schicke ich die Ware raus. Das ist der nomale Vorgang bei ebay käufen! Wenn sie damit nicht einverstanden sind dann dürfen sie bei ebay nichts ersteigern! Vor allem nicht aus dem Ausland! mfg Heiko Götz
"Eftersom min engelska inte är så bra, så för att förstå vad ni vill (ha av?) mig, så skriver jag på tyska. Tydligen har ni inte så mycket erfarenhet av eBay. Men när varan (kompressorn) är betald och summan (?) har kommit in på mitt konto, skickar jag varan. Det är det normala tillvägagångssättet för att köpa på eBay! Eftersom ni inte är införstådd med det, ska ni inte handla (?) på eBay! Överhuvudtaget (?) inte alls från utlandet! Mvh (?) Helko Götz."

Ungefär så får jag det till...

/ Joakim

Länk
mi
86
mike635
525 -92
635 -84
Men hur ska jag få han att fatta att jag behöver hans kontonummer?
iban
bic/swift
bankens namn
nån som kan översätta till tyska?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
På tonen i brevet låter det inte som om du ligger så bra till... Inte säkert att han vill sälja till digalls.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Mike635.
Skriv så här:
Hallo Herr Götz.
Ich verstehe wie Ebay funktioniert aber weil mein deutch nicht so gut ist haben wir uns nicht verstanden. Ich möchte gern die ware bezahlen, aber ich muss ihre bankonto (IBAN/SIFT) bekommen.
Bitte shicken ihre bankdetails per e-mail oder fax und dan shicke ich die geld sofort.
Mfg
Mike

Mvh
Razvan
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
SIFT=SWIFT sorry...
dan=dann

Lite stavfel när man har bråttom...ledsen för detta
mi
86
mike635
525 -92
635 -84
Tackar
men fick tag på en på ebay som översatte allt åt mig nu är det
lugnt gubben blev glad när han förstog att hela var bara ett missförstånd. ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.