|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu har jag fått såna skumma tankar att typ de so sålde bilen till mig oxå bytt ut instrumenthuset o på det sättet har jag fått en kodplugg från en annan bil. Hur pass allvarligt är det egentligen? Hur mycket information lagras det på kodpluggen? |
|
|
Det som lagras är väl: Mätarställning, motortyp (4- eller 6-cyl), det är vad jag vet. Om du har varvräknare på en -93a så är nog instrumenthuset bytt (men behöver inte vara det). Åk till BMW och ta ut listan på utrustningen från fabrik så borde det stå om den leverarades med varvräknare. Du kan ju också kolla gamla besiktingsprotokoll och se vilken mätarställning som står på dem, jag vet att SVAR(Länk har hand om gamla besiktningsprotokoll. /Fredrik |
|
| Vet du på vilket sätt kan man kolla upp bilens historia om bilen e från tyskland? När jag köpte den så fick jag endast det besiktningsprotokoll när bilen var importerad (förra sommaren) o sedan ett besiktningsprotokoll från tyskland från maj förra året. Det var allt. Serviceboken... den e lite sådär, vet inte om man kan lita på den heller.. | |
|
Kolla här: Länk Annars finns mycket skrivet på forumet om skruvade mätare. Finns ju många andra här på forumet som har stor erfarenhetav sånt här... konstigt att ingen av dem har svarat.... /Fredrik |
|
| Har läst länken. Undrar - vad är det för skillnad mellan kodpluggen och kodkontakten? JAg är lite vilse i dessa elektronikbegrepp. | |
| Har läst länken. Undrar - vad är det för skillnad mellan kodpluggen och kodkontakten? Jag är lite vilse i dessa elektronikbegreppen. | |
| Har läst länken. Undrar - vad är det för skillnad mellan kodpluggen och kodkontakten? Jag är lite vilse i dessa elektronikbegreppen. | |
| konstigt nog att mitt inlägg har publicerats i så pass många ex.. datorn eller browsern krånglar:((( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.