|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tänker man på hemelektronik som har stått länge så brukar det ju vara lite glappt och eländigt, men jag tror att det är dammet som är boven där så det problemet finns inte. Jag skulle inte heller bekymra mig för det, skall själv ta ut batteriet i vinter och min bil står dessutom ute... /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Komponenterna i sig mår inget dåligt av att inte avändas på 4 månader, tänkte mest på hur systemet reagerar då det "resettas" (eller startas om) vilket blir följden av ett långvarigt spänningsbortfall. Gissar att det inte är ngt probroblem då bilen får lära sig på nytt (ínsprutningsinställnignar etc). Caspar: Så du skall ha den ute hela vinterna avställd.. borde inte vara ngt problem om den är ren o fin ;) Mkt bättre än att sladda runt! |
|
|
Fast sladda runt är så förbannat kul i denna bil... /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Det där med bortkopplad batteri under längre tid. det enda jag kan tänka mig är airbags. dem desarmeras varje gång batteriet har varit bortkopplad längre än 15 minuter och apteras när dem får ström igen. Jag kan inte tänka mig att det är bra att detta sker för många gånger ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
C-tech har ju laddare (som bla finns på clas ohlsson) som är gjorda för att vara på och pulsladda ett batteri som sitter i hela vintern. Finns en för 500kr. Kopplar ni in det vid batteriet i bagageluckan eller fram? |
|
|
problemet är att få garage tillåter att man har laddning under avställningstiden. C-tec laddaren är grym. jag fick låna den från z3c4ever för min till synes döda batteri och det gjorde underverk! |
|
|
För att återgå till ämnet, så har jag nu ställt av Monstret.. :-( Inge åka innan senvåren.. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Black Z3: "tillåter"? Antar att du menar att det är få garage som kan erbjuda 230V eller? (har själv tillgång till 230V) |
|
|
Åter till ämnet ;) Tar ut min den 1:a april! Då har jag ca 2 veckor att hitta "fel" på bilen innan nybilsgarantin går ut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.