|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är era också avställda? När tar ni ut bilarna igen då? MVH VD | |
|
Jepp! Mars - April någon gång, beror på vädret och mängden saltrester på vägarna. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Ställer av så fort bilen är rengjord och hemkörd med bibehållen renhet, nästa vecka hoppas jag... Risken finns att bilen blir så isärskruvad under vintern att jag inte får den påställt förräns i slutet av våren... JOBBIGT!! /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Min är avställd sendan 1 månad, cirkus! Känns lite tufft men man får gå ner och titta till sin lilla bebis då och då! Det blir garanterat mycket kul att ta ut bilen till våren igen! Jag längtar redan!! Min bil åker ut när allt salt är borta och grus, evt i maj men det känns ju lite overkill, att vänta så länge! "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
| Avstäld i förra vecka... suck! hoppas att det är ute i april | |
|
Ställde av bilen för drygt två veckor sedan. Räknar med att ställa på den igen i slutet av mars, lagom till besiktningen. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Ej avställd men parkerad under jord i utmärkt skick (utan fuskhjälp från Masten...). Vrålåket åker ut på vägarna när dessa är torra igen, och temperaturen visar konstant plusgrader. |
|
|
Min stackare står avställd ifrån September till Maj varje år. Inte så roligt för mig, men den klagar inte med både golvvärme och hiss.. Väntan på att få hämta ut den är lika skön varje år. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Hobbe: Dissar du mina putskunskaper? :) /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Masten, Tvärtom. Jag lyckades få puts på vrålåket alldeles själv utan hjälp ;) |
|
|
Sicken duktig påg! :) Känns dock som om Ol' Putsmaister Masten måste göra en okulär besiktning av resultatet ;) /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
| Pützmeister Masten får ta en titt när vrålåket är utsläppt igen. | |
|
Det ser jag fram emot ;) Har du förresten något täcke över din bil nu när den sover? Jag har transportskyddet för taket monterat för att undvika fläckar från eventuellt dropp från vattenrören i garagetaket samt det vanliga "måsskyddet" för att skydda mot damm. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Masten, Nä, jag är inte lika pedantisk som dig. Fast visst har jag funderat på det om jag nu inte ska ljuga... Lite damm gör inget, det blåser av direkt när det är dags att gasa igen. |
|
| ...och vad är det för fransyska som är på G ? | |
|
Hemlis! :P Ang. damm: Jag gasar ju inte lika friskt som ni andra så därför är överdrag ett måste :) /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Inställd / tvättadi vintergaraget nu! Skall ställa av (återstår bara att skicka in lappen och ordna garageförsäkring). Hur gör ni med batteriet? Kopplar ni ur det.. hur kommer man in i bagaget då man vill koppla tillbaks det (öppnas ju med fjärren eller via en knapp ELEKTRISKT). Gäller Z4.a. |
|
|
oooo_quattro: Ställa av bilen kan du göra direkt via nätet, gå in här Länk , mata in ditt registreringsnummer och behörighetskoden (finns på regbeviset), sedan behöver du den fyrsiffriga koden som du skrapar fram på skattemärket. Jag har plockat ur batteriet och ställt in det i mitt förråd, ska ladda det lite då och då under vintern. Går det inte alls att komma in i bagaget på Z4 med nyckel? Det finns väl ett nyckelhål där iaf? "Fulvarianten" är annars att koppla startkablar till bilen via motorrummet för att på så sätt kunna öppna bagageluckan... /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Måste nog korrigera mitt förra inlägg lite... efter att ha tittat på lite z4 bilder så finns där verkligen ett nyckelhål. M.a.o. bara att ta bort batteriet o gå in den vägen då man skall starta bilen. I torsdags regnade det mkt kraftigt när jag ställde in bilen.. tvättade av den noggrant innan jag ställde in den i garagen. Det är ett varmgarage som den skall stå i. Men jag ville inte ge mig ut i snöslasket/regnet något mer så jag nöjde mig med att göra några småbromsningar i garaget. Bromsskivorna blev inte helt blanka... har ni några tips för att skona skivor / ok (?). Måste man ta ut bilen en fin dag inom ca 2 v och tokbromsa för att få bort beläggningen? Kan man putsa av dem med något medel? Kan man låta dem vara? Lite därför har jag inte ställt av bilen än... skulle kunna göra det ändå i och för sig.. de bor lite "på landet" skulle kunna gå att åka lite på gatan utanför huset...men inte så kul om man skulle krocka :/ |
|
|
oooo_quatro: "Tittade på bilder" Du har ju bilen, så är inte det lättare att titta på den??. Vad gäller bromsarna kan jag inte tänka mig att det blir någon djuprost även om Du inte bromsar bort beläggningen, bilen står ju torrt. Du sliter snabbt bort beläggningen till våren. Skivorna är ju tyvärr slitvaror de också och visst kanske Du förlorar en 1/100mm på att inte rensa dem, men två varv på en konbana sliter lika mycket... eller en hård dag i trafiken. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Caspar: :) Nix bilen ställd i varmgarage hos Tjejens föräldrar 3.5 mil bort från Borås. Hur mår elektroniken av att ha spänningen (batteriet) bortkopplad? Någon som har upplevt något problem? Kanske man kan ställa av bilen rakt av i så fall.. (med tanke på bromsskivorna) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.