|
|
|
|---|---|
|
Tjabba! Funderar lite kring baslåda till min E46 Touring. Var först inne på att köpa en ”vanlig aktiv” Pioneer TS-WX20LPA baslåda (Länk och placera den i bagageutrymmet på bilen. Nackdelen med en sådan är ju tyvärr att den upptar en del av det begränsade utrymmet som finns i bagaget… Ett alternativ skulle då vara att köpa en ”reservhuls baslåda” frågan som jag har är då om en sådan är något att ha? Jag har hittat en begagnad Pioneer TS-WX50A, som alltså är en aktiv 100 W subwoofer vilken man placerar i reservhjulet. Vilka erfarenheter finns av den typen av baslådor? Är det att ”slänga pengarna i sjön” att köpa en sådan (begärt pris är 800 kr)? Jag är inte ute efter någon ”tävlingsljud utan vill endast uppdatera det kassa original ljud som jag har i dag (original Bussiness cd). Ha de bra /Fredrik | |
Robsarve |
En sån låter tyvärr inte mycket. Den ger ett litet bastillskott, men inga större mängder. Men spelar man bar på låg volym kan den vara ett bra alternativ. En bekant till mig hade den passiva varianten av denna som han drev med ett slutsteg och då brände femtums baselementet. Jag byggde om den till en 10" halvsluten låda -blev rätt skoj faktiskt... |
|
Robsarve: Så det är bara en 5" bas i den aktiva lådan också? Tycker du att 800 kr är ett skäligt pris? //Fredrik |
|
|
Har även hittat en Bose variant, fast priset för den ligger på 1500 kr (beg) och det tycker jag känns väl mycket... Finns det någon annan smidig lösning att få mer bas som inte tar upp välbehövlig plats i bagaget? //Fredrik |
|
|
Har för mig att Infinity basslink är den bästa reservhjulsbasen. //Player |
|
|
Player: Tack för tipset, skall försöka hitta info. om sådan omedelbums : ) Det är inte möjligen så att du har någon info. om pris, storlek, effekt (aktiv eller passiv) o.s.v. om den basen? Trevlig helg /Fredrik |
|
|
Passar en Infinity basslink att ha i reservhjulet eller blir det till att inte ha något reservhjul alls? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.