|
|
|
|---|---|
|
tjo! Har efter mycket letande hittat en "defekt" på min kära 528i -98 nämligen detta: snön och kylan har ju kommit som ni vet ;) och jag har märkt att vänster sidospegel inte funkar som den ska, el uppvärmningen funkar inte :( höger sidan funkar perfekt! finns det nått sätt att kolla om den är trasig? på tex. Ohm mätning el dyligt? Hmm, det borde ju vara en slinga lr? ska man kolla efter "brott" på den? Folke, Hasso eller någon annan kunnig, Help me //Zandman //Kent | |
|
Tja! jag jobbade en gång i tiden med att montera bl.a elspeglar och dylikt. mitt tips skulle nog vara att mäta om det kommer fram någon ström till spegelen till att börja med. om inte så skulle jag kolla om det kommer någon ström ur matar relät. sedan är det bara att leta kabelbrott. om kablarna är hela och spänningen kommer fram så skulle jag åka till skroten och hämta en ny spegel. för att få loss spegelen så tar du bara en fet mejsel eller något och bänder lite försiktigt så släpper klammrarna som håller den. lycka till Kör i frid |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.