|
|
|
|---|---|
|
Värmesitsen (ryggvärmen funkar) på min BMW 850 -91 har slutat fungera på förarsidan vilket är väldigt störande då det är under 10 grader. Jag har kontrollerat alla kontakter och tagit loss sätet från hela stolen. Nu är det bara att rycka loss klädseln om jag ska fortsätta och byta ut mot en ny "värmematta". Är det värt att göra detta eller är det ett helvete att få tillbaka läderklädseln snyggt? Någon som provat förut? /Paul -------------------- Snabba båtar är ändå roligast... | |
|
Tjena. Jag har bytt sittsensorn till airbagen i passagerarstolen, det är ju en matta liknande den till stolsvärmen. Nu var ju detta i sitsen och till en E38 så det blir ju lite skillnad men det jobbet tog väl en förmiddag ungefär, eftersom jag var tvungen att montera loss stolen från golvet, det antar jag att du slipper. Vad gäller skinnet så ta det lite försiktigt så är det inga problem att få till det, på min syns ingen skillnad på sätena iaf. Däremot skulle BMW ha sanslöst betalt för att göra bytet, ca 5000 pix om jag minns rätt, 4000 om jag kom med lös stol, och då skulle dom i sin tur lämna den till en sadelmakare...så gör det själv istället...:) |
|
|
Tack Harley! Nu är sätesvärmen fixad men det var en hel del jobb och mycket pyssligt att få tillbaka klädseln. Fick ta loss hela stolen, sedan sitsen. Ta bort häftstift som fäste lädret, sedan knippsa av metalringar överallt som höll klädseln tajt. Bort med gamla värmemattan och in med ny matta (ej orginal), gjorde små hål i nya mattan så den skulle kunna fästas i sitsen "tvärgropar". Använde mig av smala buntband istället för metallringarna och spände åt. Elektriska häftpistolen klara ej av att häfta tillbaka lädret. Men knippsa man en spets på varje häftstift så gick det bra. Återmontering av sits och stol sedan fungera värmen perfekt med termostat och allt. Precis som innan den sluta fungera!! /Paul |
|
|
Kul att du fick ihop det...:) Joo, det är lite pill men det sparar ett antal tusenlappar som man kan ha roligare för.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.