|
|
|
|---|---|
zaza |
Hej alla vänner, jag har fortfarande min E39 kvar. mycket nöjd och som vanligt skötsam. Nu när det äe dags att byta torkarblad så står jag in för ett svårt val! det finns original från BMW och finns även Bosch men det jag har är dubbla som har fungerat utmärkt under de två senaste åren. därför känns det tungt att byta. frågan är ska jag byta till det "normala" eller fortsätta med dubbla och i så fall var skaffar man de. MVH Zana |
|
Med tanke på priset för Bosch- eller orginaltorkare är väl vilken annan som helst, välfungerande alltså, värd att testa. Oskar |
|
andha45 |
Var finns billiga "piratblad"? Original är jättedyra och alla torkarblad pajar lätt på vintern. |
| Finns billiga torkarblad på Micro. | |
andha45 |
Är det någon som har testat dem? |
|
Jag brukar byta enbart själva gummit! Finns som lösa delar hos BMW för ca 50kr/st. Det finns dock två versioner av torkararmatur, varav den ena är avsedd för vanliga blad (de som går att byta) den andra versionen har Bosch Twin-blad och måste modifieras lite för att kunna ta vanliga blad. Det man behöver utöver modifieringen (bända isär hållarna till gummibladet något) är stålskenorna som stabiliserar gummibladet. Dessa går nog inte att köpa löst, men kan plockas från något skrotat torkarblad av lämplig längd på närmsta bensinmack... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja bytte gummit på mina blad i fjol. Köpte gummit på OK, dom hade 2 varianter, den ena var lite grövre o funkar perfekt. Tror dom kostade ca 70kr/st. ///Schumi |
|
Y! |
Orginal gummin på BMW kostar kring hundringen stycket. Tar ca 10 minuter att byta samt lite tålamod... //Jonn |
| Torkarladen på Micro duger bra på vintern. Bladen skadas ju ända av all is och salt på vintern. | |
|
Någon som vet vad komplett torkarblad kostar på BMW? /Rickard |
|
|
Ca 500kr för båda sidorna. Lösa gummin kostar ca 100kr/st. (inte 50kr/st som jag skrev tidigare - minnet svek mig!) ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| ca 400-500:- | |
| Sen som vanligt. Själklart var det priset för båda sidorna. | |
|
Ok, tack för svaret. /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.