|
|
|
|---|---|
|
Har ett lite iriterande poblem med min 325 sedan. När man kör över 90 km/h så blir det ett vindbrus, runt rutan/backspeglar. jag vet inte riktig. Det blir bara mer och mer ju fortare man kör vad kan detta bero på? /Nicke | |
| Kanske kan bero på att motorn går så tyst... | |
| Kolla så att gummilisten som vindrutan ska löpa in i ovankant på rutan verkligen ligger rätt när rutan är fullt uppe så att den inte har vikt sig. | |
|
Gummilister som ligger fel kan göra helt sjuka ljud. En gång när jag åkte i ungefär 100km/h lät det som om någon stog o hoppa på taket. Hela bilen skakade. När jag sedan stannade och kollade vad som var fel, var det bara gummilisten till takluckan som satt lite fel.:-) //Robban |
|
| De små knopparna på insidan av backspeglarna är till för att minska vindbruset. Antar att alla bmw med vanliga plastspeglar har dessa. Om spegeln blivit utbytt kanske du fått en plastkåpa utan knoppar? Troligen är det dock en fönsterlist som vikt sig. | |
|
Det är visst så att dom tidiga E36:orna inte hade några knoppar på ovankanten av strålkastarglasen, BMW märkte dock ganska tidigt att det uppstod vindbrus därifrån och modifierade glasen med små knoppar på ovansidan(samma grej som med backspeglarna), jag vet dock inte vid vilken fart detta brus uppstod vid(det kanske var uppåt 200km/h?). Mvh Micke t |
|
| Får väl tillägga att anledningen till mitt inlägg var att jag upplever det som att den bilen jag har nu har högre vindbrus än 525:an jag hade innan. Det enda som skiljer är backspeglarna plus att motorn är tystare (plus en massa som inte har med bruset att göra)... Därav min tanke att det kanske inte var vindbruset som var högt utan det att eftersom bilen i övrigt är relativt tyst så upplever man vindbruset som högt... | |
Soton |
E36:an är känd för ett betydande vindbrus vid 90+... Bara att uppgradera till en E46 ;o) |
Crusty |
Håller nog med om att E36 e jäkligt högljud i höga farter. Ligger man o kör i 90 låter det inget , men sen om man ska ut på motorvägen och kör 110 låter det som fan! "The Blue BMW" |
|
Gnällspikar va har ni stereon till? ;) Me Be M3 Wannabe! =) |
|
|
Jag hade ett visslande ljud mellan 80-100km/h. Det uppstod mellan strålkastarglasen och motorhuven. Nu har jag ögonlock och problemet är borta! =) Antar att det går bra att sätta dit en gummilist ovanpå glaset också. Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Tackar för alla svar har kommit fram till följande. Jag har bara knoppar på mina speglar på sidan och inte ovan på. Sammasak med lyserna, är finns det inga knoppar det fannas på morsans gammla (bil 325 -95) att rut listen verkar ligga lite fel på vissa ställen. Ska kolla om att byta listen men det kan nog bli dyrt. Ska nog också kolla om ögonlock, och när man ändå lagt ut ca 10 000 på bilstereon så ska man nog också lyssna på den lite mer :-) Tackar för alla svar /Nicke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.