|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en fundering, det är så att i lite "högre" farter (~90+) så känns bilen väldigt instabil när man kör rakt fram, inte i kurvor. Den vill typ vandra åt sidorna. Hjulinställningen är det inget fel på. Vad kan det vara? De bakre bärarmsbussningarna fram ? Bilen är e30 320 -89 Tacksam för svar! // | |
|
skulle nästan tänka mig det du säger. Gå igenom alla bussningar i bakvagnen MvH Bmw 4-ever |
|
|
Vad har du för däck? /Anton |
|
|
Har testat både sommar (2 uppsättningar) och vinterdäck, samma symptom. Jag tror att det uppstod efter en besiktning... Tror inte att det är silentblocken som ger upphov till detta. // |
|
|
Vad får dig att tro att problemet uppstod efter besiktning? /Anton |
|
| ingen aning...kom bara att tänka på det... besiktningen kan ju vara ganska hårdhänta och slå och peta på både bussningar och överallt... | |
| nån fler som har nån åsikt? | |
|
jag har samma problem. det är läskigt när man ska köra om någon. känns som man ska glida av vägen. vet inte vad det är för fel, men misstänker också bussningarna. |
|
brattwurst |
Testa med att pumpa däcken: 2,3kg. När jag senast bytte till nya sommardäck så upplevde jag bilen direkt efter däckbytet så extremt svajig att farter i över 100km/h upplevdes som rena skräckupplevelser. Detta fenomen försvann dock senare helt av sig självt efter något år, då gummit i däcket ådrats samt därav blivit hårdare. |
| Tror iof inte att detta är svaret på ditt problem, men har du gjort något i framvagnen? Tänkte på om du har väldigt galen hjulinställning, då kan man få liknande tendenser. På en av mina bilar kändes det som om hela framvagnen flyttades i sidled, och speciellt obehagligt om man hade olika friktion under hö vä sida, ex, is på ena och asfalt på andra... en kontroll visade på ca 25mm Toe in!! | |
| Antingen bussningarna eller stötdämparna. Gunga bilen i sidled samtidigt som du tittar på ovan nämnda. | |
civilization |
min bil beter sig lite på liknande vis. har bytt främre bärarmsbussningarna bak, är dessa det samma som "silentblock"? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.