|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om någon kan ge mig en vetenskaplig förklaring till varför sommardamm skadar bilen mer än grusblandat vatten, så tror jag på det. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Vilket enormt meningslöst snack. att man orkar, klart som fan att bilar mår sämmre på vintern, med kyla och salt mm ungefär samma nivå som att säga att det är lika skönt att gå med badbrallor på vintern som på sommaren. Att styla en volvo är som att sminka en Gris;) |
|
|
"Bustorp håller med" Tänk alla dessa stakars människor som köper överdragsklädel till bilen endast för att behålla orginalet till nästa ägare????? nej för f...n använd bilen till vad den är till för. Att styla en volvo är som att sminka en Gris;) |
|
|
Finns 2 anledningar till att jag inte kör M535 på vintern. 1. Den är totalt usel som vinterbil. Diffspärren gör att man åker på bredden hela tiden. 2. Man måste ju ha lite tid på sig att fixa med bilen. Då passar vintern bra. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Oftast föredrar man ju en bil från Norrland före Göteborg, och då är det ju inte bara vinterkörning man går på! det är bara en död fisk som följer strömmen... |
|
bustorp |
Erikw: Detta är nog inte rätt forum för den sortens vetenskap som du efterfrågar. Jag använder mig utav info från proffs i kombination med egen erfarenhet. Man brukar komma ganska nära sanningen då utan att göra vetenskapliga analyser. Dock är det väl så (rent logiskt) att även hur litet ett dammkorn än är så ökar effekten av dess vikt i förhållande till dess hastighet och därmed skadeeffekten och skapar då den "blästringseffekt" jag pratar om. Hoppas någon förstår vad jag menar förutom jag själv. Vattnet binder damm så att det inte far omkring (ex.vattna ner slipdamm innan lack). Men det var nog mest saltets effekter på vintern vi diskuterade, inte grusets. Någon expert kan säkert utveckla detta hur mycket som helst men jag stannar vid mina erfarenheters gräns. BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
| J.Dredd: Låter ju som en förträfflig vinterbil med andra ord! =) | |
kennie_535 |
min bil har vart körd under vinter och jag ser att det har börjat rosta på ja hart vart på bultar med kopparpasta och underredsmassa på andra ställen sen är min bil inte högre än 8cm så den plogar snö framför sejj och blir bara ett problem på vinter och så vill jag spara den lite för det är trots allt en one and onley 535i of my edition |
|
Jesper>>>He,he...Jag har aldrig haft en bättre vinterbil än min M535:a :) Tycker den är kanon med diffbroms och ABS,kommer fram där andra har problem...Sedan så har då jag ingen diffspärr på min ;) Jag får ha min som "rullande renovering"...Kan inträffa då att den får stå en eller annan dag isf. Man kan ju hoppas att den får sina renoveringsbehov då det saltas som mest :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.