|
|
|
|---|---|
|
Jag är väldigt sugen och tror det kommer bli en bmw m3-96 i vår som kommer nu, jag vet att det är väldigt dyrt att äga. 1500 i månaden för försäkringen, men det får man väl tåla. Men hur är det med service? givetvis servas den var 500 mil skulle jag tro, vad kostar en sådan vanlig service? Och vid vilka miltal är det speciella servicar på en m3:a? skulle gärna vilja veta vid vilket miltal och hur mycket det ksotar ungefär. Vad är skillnaden mellan 286:an och 321:an mera än i motorn? växellådan? För det skiljer nästan 40000 på de, så det är lite svårt val.. Ganska intresant att veta, försökt hitta lite om det på forumet, men hittade inget bra. Är nybörjare på bmw så ni vet, och har bara haft bil själv i ett halvår =) | |
bmw alpina b3 |
alpina o m3 ligger i samma pris klass ang service för alpina ins2 går på 4900kr i v-ås mvh |
hampe m3 |
Malla, tycker inte du enbart ska gå på pris, jag själv sökte land o rike m förstorings glass o jag måste tyvär säga att jag inte riktigt håller med, 3,0 är biligare än 3,2 absolut är det så, men du får slanta upp duktigt för en riktigt fräsh 3,0, dom som jag är litte halv sugen på ligger kring 150-160000kr i tyskland!! tycker du ska försöka provköra dom olika motorerna o se vad du känner, sen så kan du ju ringa rill Automobil, teknikens värld, Bilsport o be att få köpa gamla nummer med test på 3,0 och 3,2 och båda mot varandra priset ligger på ca 40kr per tidning, kan starkt rekomendera teknikens världs nummer från 93 o automobils nummer från 94 då är nämligen min föredettta m3 meed., då 3.0 provkörs mot Nsx, carrrea 2, o 348, MYCKET intresant läsning, sen har du bilsport från år 2000 då också min m3 va med men det är inte så vetenskapligt ,felaktiga siffror på det mesta, däck dim, vikt, prestanda mm o lycka till med köpet på en av dom mest under hållande bilarna någonsin tillverkat. |
| M är generellt dyrare att serva och underhålla än Alpina. | |
|
Är man rädd om sin M bil så servar man den vart 500 mil och alternerar mellan oljeservice och den lite större insp I, vart fjärde service blir en stor insp II. Får den service så håller en M3a mycket bra, blir den misskött så kommer den tömma din plånbok. Precis som MatroxMGA är en M bil mycket dyrare att serva än en Alpina B3 då den har mer standard 328a delar än M3an. 3.2 med 321hk har 6-växlad låda som inte 3.0 med 286hk har. Köp inte den billigaste du kommer över, finns gott om lik som är sönderkörda av folk som inte haft råd med service. Lägg till ett par tusen, köp en bil som du blir nöjd med, vårda den väl och du kommer ha förbannat kul i en av BMWs bästa bilar någonsin. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
bmw alpina b3: Vart hittar du det priset någonstans? Hos Arosauto kostar en insp 2 ca 7600kr Hos M-Bilar kostar den upp mot 9000 har jag för mig.. Så.. Mvh Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.