AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
995

Någon b12 6,0 till salu i Sverige?

Någon som vet av en b12 6,0 som sälj i Sverige? Ser att det finns 2 på mobile.de och de kostar. Antar att de inte är billigare i Sverige. Vill helst slippa importera, men är det vad jag måste göra så får det bli så.

Med vänlig hälsning
esset (s1)
Har sett en till salu för 649' förra året i Halmstad, that it.

Kolla mobile sök B12 både under BMW och Alpina, kolla även autoscout24.de

De dyker upp titt som tätt, mitt tips är att importera.
5,7or är vanligare oavsett var du letar, ser man till och med på gatan i Sverige ibland.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag vet en som har en sådan ungefär 3 mil från där jag bor, men jag tror att det är en 5,7. Tror inte att den är till salu tyvärr, men några 6,0 är det nog sämre med.

//Schnitzer

-M5 E39 register Länk
V12 LeMans
med tanke på endast 94 ex tillverkades av 6 litersversionen(202st 5.7) , så får man kanske leta utanför Svearike , kanske t o m i Schweiz :

en Länk

V12 LeMans
den sista 6 liters B12 ?

Länk
b12 5,7=387hk 560nm 0-100=6,4 toppfart=280km/h
b12 6,0=430hk 600nm 0-100=5,9 toppfart=291km/h

Är nyfiken på vad som skiljer dessa bilar åt utöver det ovan. Ngn som vet? Och kan man ta kontakt med en BMW firma och be om information?

Det är nog väldigt svårt att hitta en 6,0 och de kostar så otroligt mkt pengar. Men det skulle vara mäktigt! ;D

Med vänlig hälsning
esset (s1)
bmw alpina b3
alla dom slår b3 0-100
bmw alpina b3: Prestanda 0-100 är kanske inte allt man tänker på när man tittar efter bil? Det finns ganska många standard-bmw som slår B12:ans siffror men B12 är så mycket mera...

B3 blir ju tyvärr slagen av många andra bmw-maskiner i sin tur, så...
Vem bryr sig om 0-100 egentligen? Visst kan vet vara en kul grej men jag tror inte man sitter och nöter 0-100 med en prestandabil. Tror man lessnar? Jag kör gärna 0-100 mot dig om jag köper en b12a 5,7 el 6,0a. Några hk/nm till och vi håller allt mer än jämt. Och bilen väger drygt 2 ton! Smaka på den...

Med vänlig hälsning
esset (s1)
Någon som är insatt i det här med försäkringar? Vissa försäkringsbolag är mer "omständig" då det gäller import. Och en b12 6,0 passat säkert in på ett sådant fall. Vad ligger försäkringen på? Går dom att entusiast försäkra?

Med vänlig hälsning
esset (s1)
B8an går att entusiastförsäkra, ligger runt 1800:- / år.
Länsförsäkringar Uppsala strulade lite för mig men jag löste det genom att ta försäkringen via bmwcs/LF Stockholm, då var det inga problem alls.

B8an är ju lite mer speciell än andra Alpina då den tillverkades i så få exemplar, så det kanske inte är riktigt lika lätt med t.ex. en B10 4,6.

/Marcus
(Men en B12 6,0 har ju goda chanser att gå igenom, prova tala med BMWCS eller LF först och kolla lite)

/M
B12 6.0 är snabbare än Ferrari F355 på raka kilometern, säger lite om bilens potential :)
E38B12, det är ju så mkt bil ;) och jag skall försöka hitta en till rätt pengar. Dock blir det säkert en 5,7a men det räcker nog långt. :D

Darklight, har bmwcs ngn hemsida man kan kontakta dom på och ställa frågor? Det vore skitbra om jag kunde ta den som du då, bmwcs/LF sthlm. Har mkt på LF redan nu.

Med vänlig hälsning
esset (s1)
Hittade sidan, bmwcs (Bmw club schweden) :) *dum man är*

Med vänlig hälsning
esset (s1)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.