|
|
|
|---|---|
Marquez |
Undrar om någon vet vart jag kan hitta en bra fälgrekond i Norrbotten eller så nära som möjligt. Jag bor i Gällivare/Luleå. En till fundering ska serva min M3'a 93'a en Inspektion I och vill gärna veta vad som ska göras på den(Motormässigt) Har ringt en auktoriserad verkstad men har inte fått någon klarhet i det och dessutom bilvit j***ligt illa bemött. Ska man lämna in en bil på service för dryga 5000:- vill jag gärna veta vad som görs på den. Har serviceboken på tyska men mina tyska kunskaper är ngt begränsade. Vore väldigt tacksam för svar Mackan |
|
Tjena. Vad är det du ska göra med fälgarna? behöver du t.ex rikta dom så kan du lämna dom till Westboms mekaniska Luleå dom riktar och svarvar även fälgkanten, riktigt snyggt blir det. Behöver du lacka så finns det en firma i Pite som är duktiga men jag vet tyvär inte vad dom heter. Ska du bara polera upp dom så lämna dom hos Buff'n shine i Luleå eller Bravo bilvård kanske gör det billigare. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
Marquez |
Sommarfälgarna är kantstötta. Så det är det jag behöver göra med dem. Har du lämnat ngt hos dem? Gör dem ett bra jobb..? Mackan |
| Det står någonstans här på bmw power vad servicarna skall innehålla. Du får leta lite. | |
|
Tjena. Jo jag har haft mina bbs rx där och dom gjorde ett bra jobb, tyvär kommer jag inte ihåg vad det kosta men det var inte så dyrt nånstans mellan tusen och tvåtusen tror jag, men det gäller ju att hålla efter fälgarna sen eftersom man inte har nån klarlack eller annat skydd på kanten. mvh john Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
undrar om man ska ta din bils rekord till hösten när e4an är klar men jag tror inte jag vågar men jag har kört på 15 minuter på vintern med en diesel, tror jag får vara nöjd med det. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
Marquez |
Hej Johnte! Ringde Westboms idag. Kostar mellan 400-1300:- beronde på om dem måste upp och svarva eller bara svetsa och slipa. Jasså du har kört Luleå-Piteå på 15 på vinten. Bor du i Luleå eller? Tänkte köpa en först en Blå 93'a därifrån men han hann sälja den sen kollade jag oxå på en kille som heter Oskar som hade en diamantsvart 93'a där. Har du din i galleriet eller? Mackan |
|
tjena. jo jag bor i luleå. Kör du nu på vintern? Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
Marquez |
Halloj, Johnte! Jo, tyvärr måste ajg väl säga så kör jag nu på vintern med den. Tänkte först köpa en gammal E30 att köra på vintern...men! Hade du din i Galleriet eller någon annastans på nätet? Mackan |
|
Nej jag har inte min på nätet men jag ska lägga in den när jag testat vilka sommarfälgar jag ska ha på och när jag satt på lite andra grejer. Inte speciellt rolig att köra på vintern va?? Jag har kört typ 100 mil sen första snön kom, skulle ha en annan vinterbil... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
Marquez |
Johnte! Nej, de är värdelöst att ha den på vintern. Har 16" dubbfria Continental på den nu. Och så är det jävligt jobbigt när de börjar frysa runnt rutorna på den. Rädd att bränna hissmotorn när man öppnar dörren. Tror inte ens jag kört 100 mil med han. Ska serva han nu i vecka iaf... Mackan |
|
Jag har 17" Hakka 2or splitter nya men mycket till fäste har man ju inte. Speciellt inte när dom är 225mm breda. Problem med is har inte jag iallafall, har ännu aldrig lämnat bilen ute en enda gång sen jag köpte den. Jag ska också serva nu i veckan, vad kör du på för olja? jag har köpt castrol TSW 8 liter för 1600 spänn. Tur att man har bra kontakter på Englunds i Luleå Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
Marquez |
Jag vet inte vad jag ska ha i han för olja... Har fått tips om Castrol SLX eller TXT... Ska byta stuften oxå...Bosch Y5DDC Ska du serva den på Englunds? I'an ellert II'an? Mackan |
|
Jag ska bara byta olja och det gör jag själv, annars ska jag nog serva på englunds för jag känner verkstadschefen, köp tsw-oljan den är lämpad för m3 och m5 kostar mer men du kan köra 2500mil mellan bytena sa verkstadschefen på Englunds. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
Marquez |
Tack för tipsen... Mackan |
Marquez |
Måste prova om de är min explorer de är fel på Mackan |
|
explorer??? Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
Marquez |
Jag kunde inte göra några nya inlägg. Vart något fel i Internet Explorern, märkte sen att de var för att jag hade en ´ i Rubriken, skummt... Mackan |
|
ok då fattar jag Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.