|
|
|
|---|---|
marre86 |
Hej hej! Jag har en bmw 740- e38 med org,alufälg 235,60 16 jag undrar om de passar med 215/65/16 på mina orgnal,fälgar eller blir de lite för smalt? Mvh |
|
Fälgbredd? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
marre86 |
ingen aning bäcksvart ute å dålig ficklampa få kolla i morgon, men de är ju orginalfälg till bmw 740ia-94 e38. Mvh |
marre86 |
kollade på mina andra däck org,bmw 16tums de står de 7; halv x 16 h2 vad gå på dom i minimums däck? nu är de sommar däck 225 or, Mvh |
|
Dessa antar jag: Länk 215/65-16 går bra på de fälgarna: Länk , kolla bara så att bilen är godkänd för det. Står i instuktionbok, regbevis eller B-stolpe. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
marre86 |
Hej igen! de ser ut som dom. jag har ett par andra orginalfälgar bmw 7½jx16h2 med 225/55/16 dom ser inte riktigt ut som dom på 740,in (men nästan) vilken dimension minum kan man ha på dom? har 205 på g men blir de för smått + när de är 16tums org,fälg då ska dom väl passa min 740 e38 ? många frågor men frågar man inte så lär man sig inte nåt heller Mvh |
|
Du kan inte bara titta på däcksbredden, profilen måste anpassas till bredden oxå. Skall du ha samma rullomkrets på dina 205'or som på dina 225/55 R16 skall du 205/60 R16. 205 däcket får då en rullomkrets som är 0.5 cm mindre än 225 däcket vilket är helt inom lagens ramar. Jag hade 195'or på 7.5" fälg på min Honda, så 205'or går alldeles utmärkt, om man inte tvunget vill ha ballongdäckslooken förstås. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.