|
|
|
|---|---|
|
Jag har beställt en Infinity Basslink (liten aktiv bas med ett 10" aktiv element framåt och ett passivt bakåt) och tänkte höra vad bästa placeringen är. Skidluckan i min bil är inte öppen (plåtbiten sitter kvar) och dom säger man helst ska placera basen i ett hörn. Jag tänkte sätta den i bakre vänstra hörnet i bagaget för att ljudvågorna ska kunna breda ut sig så mycket som möjligt. Åsikter? /Anders 540i-95 | |
|
Tänkte bara inflika att plåtbiten vid skidluckan är utskuren förutom på 4 små små ställen. Bara att plocka ur armstödet och kädseln bak och ge plåtbiten en lätt spark med foten så har du din skidlucka där. /Tommie, BMWPower |
|
|
Jodå jag observerade det när jag drog kabel. Fast det där ryggstödet var så bedrövligt jobbigt att få loss (nackstöden sitter ju som berg) så det tar jag helst inte loss igen. Fast det borde ju räcka med att plocka loss isoleringen i bagaget och sedan såga bort plåtbiten med lämpligt verktyg. Frågan är ju om man tappar mycket bas genom att ställa baslådan framme vid väggen - den får ju inte så mycket hjälp av någon bakre vägg eller hörn. /Anders 540i-95 |
|
|
Hej Du behöver inte lossa ryggstödet för att få den plåtbiten. Som Tommy säger så räcker det med att fälla ner armstödet. jag skulle tänka mig att du får problem med att få in ljudet om du inte fixar något hål någonstans, eftersomm kofferten är så tät. Men det är ioförsig bara att prova innan . Skriv gärna en rad om resultatet, efter som jag själv bara kör med framsystem så är jag lite nyfiken på resultatet. Gerhard// |
|
| Som sagt, ta bara bort isoleringen och sparka bort plåten.Jag har en låda med 2 rockford basar stående så att basen går in genom hålet till armstödet och det låter riktigt bra.Men plåten måste verkligen bort annars är det alldeles tätt i kofferten. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.