|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Det är ju helt sanslöst hur försäkringsbolagen resonerar! Tycker verkligen synd om dig du verkar ju ha gjort allt som rimligtvis kan begäras för att skydda dig mot en sån här situation och sen är man helt körd ändå när det händer! Försäkringsbolag är inget annat än gamar som försöker roffa åt sig så mkt pengar som möjligt utom några som helst samvetskval. förstår inte hur dom sover på nätterna. Vad har hänt med "OSKYLDIG TILLS MOTSATSEN BEVISATS"?!?! |
|
|
Varför är jag inte förvanad?? Efter 2,5 snart 3 års tvist med ett bolag som hittar på en rad massa skit så är jag itne ett dugg förvånad att de är absurda och sinnesjuka i all framställning de gör! Snart så får det bli oförsäkrat i alla ledder! |
|
| Hur går det för dig, blir det några pengar??? | |
|
Verkligen tråkigt... Man skulle gå ihop x antal personer och bilda ett eget försäkringsbolag. Man har trafikförsäkring på sin kärra hos det försäkringsbolag man har, sen om man krockar, stöld, etc så får man plocka ut pengar att täka det... |
|
|
formulerade mig dåligt där... säg 1000 pers går med på detta med inte allt för dyra bilar. 2000 skalle per år. det blir 2 mille, kommer man ganska långt med. |
|
|
xarg: Allt som gäller bilen måste i sånna fall stå i ett sådant bolag! Ett kopperativ vore väl i sånna fall bäst att starta! Så att man även får ersättning då man får personskador! För det får man allra minst idag! |
|
|
theprophet, personskador täcks av trafikförsäkringen. |
|
|
Anders S: Naivt att tro det idag! Folk får inte pengar av bolagen idag! Så trafikförsäkringen är rena rama skämtet... |
|
|
jag blev av med ett gäng MIM fälgar till E30 från ett förråd i Göteborg och hemförsäkringen ville bara ha självrisk på en tusing, så jag fick lite pengar tillbaka. Ska tilläggas att de fälgarna köptes 1v innan de försvann så det blev heller aldrig monterat... men det är väl olika vilket bolag man har. Men jävligt surt för din del, sedan dess har jag fälgar (även billiga) på landet gömd på en bonngård eller i sovrummet. ///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum! |
|
|
Här kommer en liten uppdatering om hur det går. Efter en massa intyg och kontoutdrag så har jag lyckats bevisa för FB att jag ägt hjulen! Äntligen! Då uppstår genast nästa problem, ersättningen. FB vill bara ersätta 50% av nyvärdet. De betalar ej ut kontanter utan hänvisar till en däckfirma i Helsingborg. De vill ha 18400:- plus självrisk 1500:- imellan(FB betalar också 18400:- till däckhandlaren) för nya BBS 19" fälgar med Pirelli Zero däck! Jag vill ha likadana fälgar som jag hade innan, naturligtvis var inte mina fälgar nya men de var felfria och däcken var nästan helt nya! Jag kan inte lägga 20000:- imellan för nya fälgar. Beg finns det för mellan 15000-20000:- kan inte FB betala ut det till mig istället så jag kan köpa likvärdiga fälgar? Vilka svin, man kan ju lika gärna vara utan försäkring! Blir snart tokig på det här... |
|
|
Kan inte däckfirman köpa in en begagnad uppsättning då? Tror att FB av bekvämlighets- och kostnadsskäl har som policy att inte ersätta felfria beg-fälgar. Problemet med all egendom är att den är ur FBs synvinkel att betrakta som begagnad så fort egendomen förvärvats av och traderats till brukaren. Oanvänd eller inte, den är ändå begagnad. Jag förstår dock din frustration och irritation. Skulle själv inte blivit särskilt glad över kallduschen. |
|
|
Jag vill bara ha ersättning för det som blivit stulet. Kan inte FB fixa det vill jag ha kontanter så jag kan köpa likvärdiga fälgar. FB citat "du kan ju köpa mindre fälgar så slipper du lägga pengar imellan" Dra åt H******T!!!! |
|
|
Ouch! Lämplig handläggare på FB borde uppenbarligen få sina fälgar stulna så vederbörande får se hur kul det är. "Köpa mindre fälgar"?? Jo, men här på Tellus brukar vi bestämma själva vilka fälgar vi vill ha på bilarna. Nästa gång jag köper fälgar ska jag tamefan ta med mig Notarius Publicus OCH en handläggare från FB. |
|
|
Absurt... Har ingen förståelse varför de inte kan föra över pengarna till dig elelr din systers konto utan att ifråga sätta överhuvudtaget! |
|
| Men eftersom du har ett köpekvitto bara månader innan stölden så visar ju det på vad försäkringsvärdet var? Hur kan de försöka slingra sig ur det? Du skall ha köpesumman -självrisk, sen om du just då lyckats göra en toppenaffär eller ej är tyvärr ditt problem. | |
|
stå på dig. Förs bolaget skall ju ersätta dig med liknande fälgar eller nya. Säg till dem att de antingen får fixa ett par beg fälgar som är samma märke, skick mm som de stulna eller betala dig i kontanter för de stulna. De kan ju inte tvinga på dig saker du inte vill ha, och du skall ju inte behöva lägga 20k imellan bara för att förs. bolaget vill att det skall vara smidigt för dem. Klart att du skall få kontanter!!!! Vad du gav för fälgarna är ju igentligen inte intressant då förs. bolaget skall ersätta för det dom är värda. Du skall ju inte behöva lida för att du gjort en bra affär.. Köpa mindre fälgar.. vad f*n lider han av??? Man köper ju knappast 19" om man tycker att det går bra med 15" på bilen.. |
|
|
Ny uppdatering... Efter att ha tjatat på handläggaren så sa han att de kunde betala ut ersättning mot uppvisandet av kvitto på beg fälgar. Alltså, jag måste hitta ett pår likadana fälgar och ligga ute med över 15.000:- till de fått mitt kvitto! Vad kommer hända sedan, ska de slarva bort mitt kvitto igen? Detta är ju otroligt! Det jag ända kan göra nu är att hitta några uppsättningar BBS fälgar och drygt 15.000:- och köpa de, skicka in kvittot och chansa på att de inte strular mer. Hoppas det funkar... |
|
| Kan du inte själv åka in till Fb på din ort och lämna in kvittot, så kan dom inte säga att du svamlar ang kvittona...? | |
|
Skicka kvittot med Budfirma!! |
|
| Vad jobbiga dom är då.. Varför inte bara betala ut pengarna så allt löser sig.. Nästan så det är dags att förfalska ett kvitto för att få det hela löst??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.