|
|
|
|---|---|
| Jag upptäckte en lös klen slang från insuget på rätt så nyinköpta 525TDS, jag ser inte vart den ska ta vägen. Till mappsensorn går två slangar och där finns inte plats för fler. Nån som har en ide? | |
|
Den sitter på nån liten rund svart och vit pryl på vänster skärmen tror jag ifall det är den som sitter mitt på insuget på undersidan. Tror jag iaf har sålt bilen så jag kan inte titta |
|
| Det är väl det som är mappsensorn? Finns en liten ratt på den, är det ställbart? | |
| de tär möjligen inte en KCR-box du har på din bil? | |
|
Eller noen har plockat bort en KCR smartbox før salget - for at du ikke skal vite at den har vært chipstrimmad?? Er det en gummislang eller en el-kabel? |
|
| Det var intressanta synpunkter, finns ingen box eller om det suttit nån på den vet jag inte. Det är en platslang. Men i allafall är det underordnat då turbon rasade i veckan och tryckte ut oljan i cylindrarna vilket i värsta fall har knäckt veven. Det vet jag inte än bilen är på verkstad. | |
|
det lät inte bra det. hoppas det inte blir allt för dyr reparation |
|
|
Vacum slange for styring av egr ventil.el styrt. Den tar vacum fra slangen mellom v-pumpen (foran kamaxsl) og bremsekraft forsterker. |
|
|
Någon som har en 525tds som kan kika vart denna sladden ska vara? Länk |
|
| På min bil ansluter den slangen till en grövre slang som går under insuget, där tre mindre slangar ansluter bredvid varandra. Det är nån slags vacuumslang tror jag. | |
|
aha, tackar! Antar att det är den slangen varmint syftar på i det tidigare inlägget. jag får kika på den slangen under insuget då, kan kanske hänga ihop med att jag har haft dålig bromsservo och det finns en tom anslutning därunder. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.