|
|
|
|---|---|
| Det sägs att nyare bilar blir svårare och svårare att meka själv med. Själv gör jag bara enkla saker som byter olja, luft-/mikrofilter, glödlampor och liknande. Hur är E46 bilarna jämfört med gamla E36 bilar ? | |
| E46 och E36 är det väl ingen jättskillnad på direkt. Har haft båda men gör å andra sidan inte jättemycket själv... | |
|
Jag upplever E46 som mer lättskruvad samt MYCKET bättre ihopskruvad än e36. Givetvis sitter det mer elektonik i e46, men att göra sakerna som beskrivs ovan är inget problem i e46 heller. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| samma sak..................... | |
|
Jag tänker främst på inredningen när jag skriver "lättskruvad" Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tycker oxå att bilen är lättskruvad, även utanför inredningen =) Jag har hittils gjort alla reparationer själv såsom att byta länkarmar fram, bussningarna bak, spridare (var bökigt), monterat dragkrok. mm. Tycker det känns som att en vanlig standard verktygtsuppsättning inkl, torxnycklar räcker till det mesta! Diesel-räsern |
|
| Tänkte snappa upp på den här gamla tråden eftersom ämnet är intressant. En orsak till att nya bilar är så svårmeckade är pga at det är så förbaskat trångt under huven! Därför tycker jag t.ex att e34 med m50 motor är den underbaraste bilen som du kan mecka med! Lyft på huven, allt är där det ska vara, det finns gott om plats, och man kommer lätt åt. En av orsakerna till att jag är fundersamm på att byta upp mig till en e46 är just att jag vill kunna skruva så mycket som möjligt själv. Vore trevligt om fler kunde dela med sig av sina erfarenheter och synpunkter ang. "e46ans mekbarhet"! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.