AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.515

spionbilder på ny m3 cab

Sp
52
Space
320i -00
Bilder og info fra dinside.no:

Länk

Vanskelig å si om den ser bra ut, ut fra de bildene...

[space]
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Frågna är om det är M3an? 2st singelutblås känns audi/honda s2000 och inte så mycket M som kört med 2x2 utblås. Behöver ju inte betyda något eftersom det är en mula, men ändå. Har inte sätt några bilder på M3 coupe ännu, eller 3-serien coupe i huvudtaget.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Det är ingen cab heller! På bild 8 och 9 ser man att det är taklucka på bilen.

Mvh Abbe

Länk
An
78
AndersM3
M3 E46 -02 CAB SMG
Jag tycker det ser ut som taket är sektionerat vilket tyder på plåtcab. De har sedan klätt det med tyg för att förvilla.

Anders-M3
[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

2 x 2 utblås kommer nog så småningom...
Plåtcab med taklucka är väl inte fel? Det finns väl Hard Top med takklucka till E46?? Har för mig att jag set det någonstans... Nummerplåtarna/speglarna och formspråket på taket tyder ju på att det är en BMW...
Mr
134
Mr M3E46
M3 E46 02 328 touring 96
fy vad ful

I dont drive fast
But i fly low
vi
191
vibbe
Z3Mc-98
hoppas det inte blir v8. tycker raka 6'an låter grymt och BMW för mej är 6'a, V8 blir lite jänk framtungt, gamla m3 hade en 4 för viktens skull, jag tycker att m3 börjar tappa lite av stii racingursprung och att även 3'an blir en grandturisimovangn är lite syn isådanna fall.
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Det behöver väl inte bli GT och tråkigt jänkeljud bara för att den får V8? Se bara på Ferrari, snabba bilar och inget tråkigt jänkedunk så långt örat når...

Vad jag har förstått så ska M3:an få en nyutvecklad 4-liters V8 med 400hk, och har vi tur så kommer det låta lite Ferrari om den, och det är väl inte fy skam?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Om någon hört en Ferrari 360 eller ännu bättre 360 Stradale så vet man att V8 kan vara något helt annat än jänkarjärn. Att bilen skulle bli mer framtugn tror jag inte heller på eftersom utvecklingen utav material går framåt. Kan man dessutom få motorn längre in mot coupen så får man ännu bättre viktfördelning. GT vagnen i BMWs modellprogram får nog 6a fortsätta att vara. Däremot så skulle en Z4M eller en "M1" vara mer "race" än en M3.
En högvarvig V8 på 400hk vore kul men samtidigt lite tragiskt att den raka M-sexan försvinner.
je
20
jens.molin@pluspeople.se
525 touring-02 M-sport
är inte t ex e39:ans V8 de facto kortare är E46:ans raka sexa? detta borde i så falla innebära att de kan få in motorn längre och på så sätt uppnå en god viktfördelning.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Snygga baklampor ;)

Det är nog lång väg kvar tills den bilen är färdig...

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Kompressor matad Rak sexa tycker jag låter förträffligt....::))
Lika gärna som en sug 8:a

MVH: Henrik

///M3
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
haa.. vad är de som säger att de är en bmw! fast säkert är de så! men den såg ut som en voltad bil! heee
[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

M3_LOVER> Det är väl det nya Alpina B3 kommer att ha enligt vad jag hört!?
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Inte såg slutrören ut som ngt annat maskering va?
Visst är det lite tråkigt är det att sexan försvinner i M-bilarna men hur många vet skillnaden? Tråkigt kommer det nog defenitivt inte att bli i alla fall!

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Bo
132
Bong
Z3 M Roadster -97
BMW Marine D7
Det känns som om dom nästan är tvungna att stoppa i en V8a för att möta upp mot nya Audi S4an som har V8a

/Hans
Om nya 3-serie (ev 4-serie) cabriolet får fällbart plåttak borde det nästan innebära att coupémodellen utgår i nya 3-serien? Det verkar onödigt att erbjuda två coupéer -en med och en utan fällbart plåttak.

Eller så kanske BMW använder sig av samma lösning som Volvo planerar för nya C40 Cab som kommer inom kort: Erbjuder den både med tyg- och plåtcab eftersom plåtcabbar är väldigt "inne" i EU men helt "ute" och i princip ogångbart i USA.

MVH
Men S4 V8 blir ju ifrånkörd av M3 med sexan, lätt som en plätt!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det vore nästan osanolikt att coupen skulle försvinne helt och hållet. Vridstyvheten blir aldrig densamma i en bil utan tak (oavsett om det är av plåt eller tyg).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.