AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.723

Vad ska ni göra på era ögonstenar i vinter?

Sida 2 av 3
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Köpa vinterdäck till 328án...

*Bilar är ett fortskaffningsmedel - Hojar ett njutningsmedel*

Mr Jim
Lackering av vissa prylar, montering av stänkskydd och M-techfront. Sänkning & fälgar kommer till våren.

Mvh/ Jim Profit
Bästa bilvårdsprodukterna:
www.hagmans.com
Tux Thunderbird
Fyrhjulsinställning på måndag och minst 2 nya däck framåt vårkanten. En del stenskott ska läggas i och glastec på framrutan. Sedan får vi se, har för mycket annat nu för att spåna på ev förbättringar.

/TT

"Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650
*HRE 448R 8-9x19
*Arqray front läpp
*ACS speglar
*Ev ACS takvinge och nåt annat avgas/slutrör

wendtan: Vad är det där fjärde läget på ljus grejen? Jag har det men vrider aldrig så långt :)

/Johan

Min bil: Länk

mk
19
mk
323Ci -00
Hej hej

När vi ändå är inne på styling......Har funderat på att köpa riktiga angel eyes till min 323Ci -00 (typ 5-serien)
Är lite dålig på att hitta snygga och seriösa prylar på nätet så jag tänkte höra med er om ni har några heta tips!

Ha det bra!

//Matti K
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
mK: har du xenon på din bil? Då kan det bli svårt att hitta angel eyes som är inbyggda som E39 har det. Då får du nog skaffa lösa ringar men dom är lika bra dom. Ser ingen skillnad.

/Mikael
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Jag en kompis ska montera Short-shift på våra bilar nu på lördag. Lustigt nog har vi båda en Technoviolett 328.

----
Min Bimmer: Länk
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Någon som har nått förslag vad jag kan göra med min bil i vinter. Alla förslag är välkomna. Jag vill dock inte ha nån utvändig styling mer än ev fortsätta och bygga färdigt GT läppen.

Länk
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Short-shift ;)

----
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
ATCO: Sitter redan en AC Schnitzer Short shift i den.

Länk
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Fint ju... Lägg pengar på renovering i så fall... Är dina skinnsäten slitna? Lämna in för att få det ifyllt då... kanske en omlackering? eller om du kanske bygger ut stereosystemet lite? finns alltid nåt att göra... navi? ;)

----
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
ATCO: Lack och skinn inredning är i toppskick. Den rekondas 2 ggr om året=)
Lackade om Grill, huv ock spoiler förra vintern.
Stereo kan man ju iof inte få för mycket av men stora ljudpaketet med en 12" baslåda och Mp3 spelare funkar för mig iaf.
Jag funderar på att riva av alla bromsok för att få dom pulverlackade, någon som vet någon som gör det i Helsingborg med omnejd??

Klart att man är naiv när det gäller sin egen bil =)

Länk
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
ATCO: Var kan man lämna in bilen för att få skinnet ilaggt och hur blir resultatet? Min är lite nött på förarsidan på nedre vänstra ryggstödet.

/Mikael
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Uppdaterar lite på motorsidan :-)
mbri: Vet du var man kan få tag i en belyst växel 'M' knopp ? Skulle också vilja ha en:D

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Johan: Det 4:e läget är automatiskt halvljus vid mörkare ljusförhållanden.
Dvs när de blir tillräckligt mörkt så slår de själv på, även i tunnlar osv. Detta är programmeringsbart via DIS men används inte i sverige då vi har obligatoriskt Halvljus.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Nja blir o sätta på ögonlock, köpa 18 tums och förhoppningsvis en sänknings sats beroende på ekonomin. En insp 2 kommer också att göras fast till våren då..

/ KEN
Länk
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Seven_: jag har beställt den från Schmiedmann. Det är BMW orginal med anslutningskablar och allt.

Hoppas få den under nästa vecka.

/Mikael
mk
19
mk
323Ci -00
Ja, jag har xenon på min bil. Jag har faktiskt sett sådana Angel eyes ringar i olika biltidningar. Kommer dock inte ihåg vilken tidning så därför vill jag få lite tips på företag som säljer bmw-styling.

Tack så mycket!

//Matti K
DanneE
Få hem bilen är väl min plan.

Kommer runt vecka 4 2005... :-)

320dT tillverkas vecka1 2005
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.