AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.721

Vad ska ni göra på era ögonstenar i vinter?

Sida 1 av 3
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Sitter och hackar lite kod på jobbet och kunde inte låta bli att hoppa in här, den här sidan blir som en drog ;-)

Vad ska ni göra på era bilar i vinter, t.ex byta till vita blinkers, trimma osv..? Det vore kul att se vad andra pular med i garaget under vintern.

Själv ska jag installera angel eyes, LED bakljus, belyst växel knopp, måla broms ok, impregnera caben och göra en riktig städning av bilen med skinn vård inkluderat...

/Mikael
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Mikael, du har en tuff bil, så d e säkert lönt att satsa mkt resurser på den. Tror att däremot bilar från början av 90-talet behöver mer reparation än styling:(((
Tanken är väl att till våren så skall följande vara klart:

* E46 facelift LED-balljus
* m-sportpaket lackat och monterat
* M3E46 speglar
* m-fotstöd + knopp och eventuellt instegslister.

Allt Bmw orginal givetvis :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
wendtan: Har du skaffat LED bakljus ännu? I så fall vad fick du ge för dem?

/Mikael
Skall snarast se till att göra en Inspection II, sen skall den inte rulla förrän till våren.

Under tiden skall jag lägga undan kapital till våren då jag ska nerlackera den, byta till nya fronten, nya fälgar och däck, montera CarGard, borrade/slitsade skivor fram, kanske eventuellt sportavgas, och troligen vita blinkers runtom... och så sportskinn förstås. Sen får det vara nog för ett tag ;)

Och jo, 99.9% BMW Original såklart ;)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Tänker göra följande med M5an till sommaren.

*Sänkning 35/15mm.
*Ta bort kontrastlackeringen dva hela bilen ska bli svart.
*Nya 19" fälgar då mina nyinköpta BBS Challange blev stulna för en månad sedan.
*Någon form av vinge.
*Sportavgassystem.
*Ny hardyskiva.
*Kanske xenon lampor i halv och dim ljusen, vi får se...

Till min 316 vill jag fixa följande:

*17" Motorsport fälgar till sommardäcken.
*Orginal avgassystem (innan jag blir döv).
*Vita blinkers bak.
*GT-vinge och M3 kofångare, vill igentligen inte slänga pengar på bruksbilen...
Jag glömde Eibach-fjädrar 30/15.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Mbri: De kostar ca 4400 kr paret på Bmw. Inkl adapterkablage osv. Stylabilen och Schmeidmann har även dessa, Bmw orginal fast till något bättre pris.
Jag misstänker att du vet att man behöver byta LKM på bilar före -01.09? Alternativt "lura" LKM med några effektmotstånd.

Länk
bo
9
boon
520i -89
blir nog lite rostlagning, sen en ny djupt skåladstol.
xtra varvräknare.
avgassystemet skall fixas från ett rostigt 3" utan kat till ett rostfritt 2,5" med racekat.
+ lite annat små fix.

allt beror självklart på pengar och om jag och mina vänner får tag på ett garage i vinter = /
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
wendtan: Ja, jag läste det i en tråd här nyligen. Har du monterat LED ljusen redan?

Jag ska nog ta och beställa det snart. Jag ska montera mina M speglar den här veckan och till helgen så blir det nog att ge sig på oken tror jag.

/Mikael
Mbri: Nej jag har inte monterat dom än.
Jag skall ge mig in i att lura LKM, så om du behöver utförlig info kring detta så vänta tills jag monterat mina.

Länk
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
En mindre motortvätt / uppgradering kommer det bli :-)

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
Oj, Jag har mkt planer på min bil!
Ska bygga om avgas systemet så jag får 2st Nooza kolfiber dämpare, dvs en på varsin sida!
Ska även inhandla ett Real Car Streetfighter kit!
kolfiber huv med luftintag.
Montera på M3 speglar.
Köpa ny Inredning, Typ svart delskinn, Ev Ny knopp och handbromsgrepp.

Nya framskärmar, Då nuvarande är kexiga undertill =(
Ny Lack även på bilen blir det, Samma färg som det är nu! Dvs Diamant svart Met! =D (Enda rätta), Passar på att lägga igen baklucks emblemet + slita loss listerna runt och lägga igen dom med!
Och Ev blir det slänga ut stereon som sitter i nu som gick loss på 15 papp och klämma dit Infinity prylar bara! (Låter sjukt fint)

Det som Sitter på nu är 16" Ace Imola fälgar, Angel eyes, Lexus Lampor bak med svart bakgrund!!, Lunar blinkers fram, Vita sida blinkers.

Så, ska nog inte måla djävulen på väggen! Men det är allt det här jag planerat att köpa fram till Juni!

Går loss på ett antal bananer! Men Sen har man en Fin bil!
Mekanisk så är det inga problem på bilen då åtskilliga tusen lappar har runnit genom fingrarna till allt möjligt! =D

Shake That Ass
Oj, Glömde skriva att det sitter redan lite värra prylar på bilen!
Brembo racing skivor fram, Hål borrade och slitsade samma sak bak fast utan hål/slitsningar!
Oken är lackade Silver Metallic!
kopplingen ska oxo bytas då en värre koppling ligger här hemma!

Shake That Ass
Va i H#"%#%e Glömde ännu en grej som är ostandard på min bil!!
M3 Bakaxel och Ac Schitzer Sänknings sats! (GRYMM väghållning)
Förlåt för alla dessa inlägg! Men så ni vet att bilen har redan potential att bli Grym om man fixar den lite utvändigt samt monterar ev Trimm!
Har funderat på Turbo... Men de får bli efter sommaren då jag saknar ett grenrör! + har ingen lust att börja riva under huven just nu!! och för att kulorna räcker inte till en konvertering trots att man har 2 st Alu IC + Ny turbo liggandes hemma!

Såg även att ni snackade om LED bakljus!
Nån som fått sina igenom besiktning utan nedslag på att reflexer saknas?!
Mina lexus ljus fick nedslag på detta!! =(

Shake That Ass
Slim: Är du säker på att du inte glömt något :)

E46 Ci har reflexer på bakre kofångaren så de bör inte bli ett problem. Inte förrän m-sportpaktet kommer på iaf.

Länk
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Det ser ut som om det kommer att pulas en hel del i garagen runt om i landet under vilntern.

/Mikael
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
wendtan:

Vet du om jag behöver ha ljusmodulen till min kärra eller det kanske är det som är LKM?

/Mikael
Mbri: LKM= Licht Kontrol Module= Ljusmodul.
Du behöver med hög sannolikhet en ny LKM om du inte skall "lura" den med effektmotstånd.

Om du har ett ljusvred i din 330 med 4 lägen istället för 3 så har du den "senaste" ljusmodulen.

Dvs: Före 2001-09: Länk

Efter 2001-09: Länk

Länk
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
325:an blir ju banbil, så det är en del som ska göras, har ju inte mekat alls innan, så jag ser det lite som ett "att lära sig meka" projekt !!

¤ Ställbart Leda chassi

¤ Sparco Rev stolar, sidomontering på justerbara glidskenor, fyrpunktsbälte på förarsidan

¤ Bur

¤ Topplagringar, länkarmsbussningar, silentblock

¤ Bromsuppgradering, belägg och kylning

¤ Lättning, bla bort med taklucka och innertak samt all inredning

m.m.....

Först gaaaasa...sen bromsa...
e36an skall inte göras ngt med förrän till sommaren tror jag :) skall ha nytt batteri, 2 nya bakdäck, fyrhjulsinställning samt att jag skall byta olja i låda och bakaxel, bromsvätska, stift och lite sånt...

e30'in skall det inte göras något med förutom lagning av dom fel som eventuellt uppstår...

02:an skall förhoppningsvis in i garaget igen snart och skall fortsätta renoveringen av den....dörrarna skall fixas (byta nedre kanten) sen rostlaga karossdelarna och sen kanske hiva i motorn

MVH
Johan K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.