AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.455

Dörrslag på min 323Ci...Hur fixar jag det lättast?

mk
19
mk
323Ci -00
God morgon!!!

Idag är jag förbannad. Har precis köpt en 323Ci -00 som verkligen är i toppskick. Så igår lånade jag ut min bil till min syster för att vara lite snäll. När hon kom och hämta mig idag så såg jag det direkt......någon hade slagit upp sin dörr i min!!!
Skadan är inte stor men ändå....den ska inte vara där.

Nu tänkte jag bara höra med er om det är någon som har fixat en liknande skada på sin bil? Är det lätt att öppna upp panelen från insidan och ev. trycka ut bucklan? Ska jag i så fall göra ett försök eller ska jag lämna in bilen?

Ta det lugnt på vägarna, det är halt där ute (Göteborg)

//Matti K
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Kolla med cardent. Dom brukar fixa det för några få hundralappar!

Jag håller med, det borde vara skottpengar på de som slår upp dörren i en annans bil, det värsta är att det finns tydligen gott om folk som skiter i andras saker.

/Mikael
mk:

Länk
Jag skulle inte rekommendera dig att försöka fixa det själv om du inte har ordentlig erfarenhet av ämnet.

Ditec eller Cardent är väldigt duktiga och har riktat en liten förarglig buckla bakom min förrardörr på 330n.
Här finns en bild på hur de ser ut idag: Länk
Jag lovar dig att oavseett vilken vinkel du än kollar i så syns den inte längre. De arbetar iregel med massor med böjliga verkltyg som de först masserar ut bucklan med, och sen har de ett specialverktyg som de arbetar med utifrån för att jämna till det totalt. Detta specialverktyg är vad jag förstått väldigt kostsamt.
Läs annars detta reportaget: Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
wendtan:

Jag var 1min snabbare kanske har snabbare uppkoppling:))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.