AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
522

katalysatorfrågor

Måste man ha kat på en 520 89:a? Räcker det att den sitter där eller är det hårda kontroller vid besikningen? Ger det mycket effektökning om man plockar väck den+grövre system hela vägen?Har själv ett originalsystem.

UL
27
ULE
540ia -93
Krav komm 88 på kat men du kan fuska med att hälla i k-sprit i soppan före bilprovningen det funkade på min före 535 -89

ule
Es
96
Eson
520i -88
Tjena Conny!

Hurvida det ger mer effekt vet jag inte men lite bättre borde det väl bli antar jag.

Men det jag tänkte säga var att du inte böra ta bort kat:en helt, alltså lämna burken kvar å dra grövre rör genom den.... Skulle du torska på en flygande besiktning å dom upptäcker att du inte har någon kat så kan det bli böter upp till 15000:-, inte allt för roligt kanske...

En liten tanke bara....
Ha det bra...
//Eson

--------------------------------------------------------------------
Olyckor sker (nästan) alltid mellan punkt A & B
Uppehåll dig därför så kort tid som möjligt på denna sträcka
--------------------------------------------------------------------
efekt ökningen uten kan kan variera mellan 5 till 10hk
angående besiktningen så ser dom om lamdasånden arbetar som den ska och i ditt fall så kommer den inte att funka alls(nerslag)

RH
vicelord
Jag äger en 520 88 och jag rensade ur min kat.
Men det ska du inte göra om du inte gillar att varva den, eftersom den är lika klen som en gräsklippar traktor upp till 4500, men sen blir den desto trevligare.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
På 89 års modell måste du ha en fungerande kat vid bes.
På en 88 årsmodell så räcker det med att den sitter där,men behöver inte funka , tyvärr får man inte
demontera den, har en MB190Ekat-88 ställde just den frågan på bes.med tanke på om den skulle rosta sönder eller nåt.Så i princip skulle man kunna köpa en bättre beg på skroten.

MVH
Hasso
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Krav på kat från årsmodell -89. 88 var ett övergångsår då man fick ett lägre pris (accisen skiljde tror jag) om man köpte bil med kat. Så har man en -88 med originalmonterad kat. kan man inte riva ur den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.