|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
|
Crisse: Det finns varken tidsplan eller budget. Det får ta den tid det tar och kosta så mycket att bilen blir precis så som vi vill ha den = NY!. Inga kompromisser mao :) Vi hade dock hoppats på nästa Knutstorpträff (2006) men jag tror tyvärr vi får vänta ytterligare ett år. - Die Entwicklung stoppte bei 30 - |
|
|
skönt att se dina bilder..trodde att bara min hade mkt rost. :D BMW är livet. Bn gång en Bmw. ALLTID en Bmw |
|
|
Fyra månader sedan updatering, så nu är det väl dags att skriva något ;). Själva arbetet med bilen har det varit dåligt med, den är dock helt klar för lack (renskrapad från underredsmassa). Anledningen till att det inte har hänt mycket med själva bilen är att garaget har fått sig en renovering, det har sett ut som ett bombnedslag där med medstadels E30delar från golv till tak. Ovanpå detta fick vi tillökning i garaget med två E30 till, en snorfin "gangsterbil" (325iA -90 Länk och en 15000 mils 318is -90 (som kommer modifieras en hel del). Men det har handlats saker Länk Växelspaksdamask i skinn Länk med tillhörande knopp Länk där växelschemat är fel då vi har fått tag i en original 325 sportlåda (dogleg). Ny servicebok & instruktionsbok (med rätt tryckdatum) Länk Intensivrengöring "Made In West Germany" Länk Ovanligt tillbehör M-Technic-nyckel Länk Onödig men udda grej, prototyplykta från hella när man utvecklade Elipsoidstrålkastarna till E30 Länk -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Schysst bil! Kolla in min sida med, vad tycker du om bilen!? ------ Min bil Länk GetawayHlm Länk |
|
|
Fin originalbil, bara en BMW Original stereo med tillhörande högtalare som saknas som saknas ;) Men du skriver att M-Technicpaketet innehåller Diffbromsad 25%, Eljusterbara bakspeglar. Diffbroms ingick inte i något av M-paketen och elspeglarna var standard på alla E30. -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
SpineKracker |
Hemsidan funkar inte! |
|
Hemsidan genomgår en smärre ansiktslyftning och förändring... /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
tryggve: Tack för uplysningarna, skall rättas till. Härligt att höra om E30klubbens hemsida, längtar till den kommer upp igen med smaskig information. Något stort nytt på G? ------ Min bil Länk GetawayHlm Länk |
|
|
Hur har det gått? Har projektet stannat av? _______ /Chrille Länk |
|
|
Nu vill vi ha en uppdatering! =) elpe300 325'an: Länk |
|
|
Lovar att uppdatera när bilen fått färg. Röd, grön, vit eller blå är frågan :-D Det som står närmas nu är att bygga en vagga till bilen så den går att rotera på ett lätt sätt. Tyvärr har som vanligt lite annat kommit vägen (en B6 motor bl.a). Grejor inhandlas hela tiden, senaste tillskottet är BMW-Soundsystem med tidsenlig Blaupunkt i toppskick (tack KG!) samt lite annat pyssel och papp. Hur går det för dig elpe300? Nöjd med chassiet? /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Man kan väl inte säga tyvärr om en B6-motor!? =) Har ni planer på att lägga den i 325'an, eller det är B6'an som behöver lite omvårdnad? När det gäller mitt chassie, så är framvagnen klar nu. Brembo-oken med skivor kom nu i veckan. Väntar bara på ställbara topplagringar. Sitter orginal där just nu. Bakvagnen håller jag på med. Väntar bara på att lackeraren ska bli klar med balk och bärarmar. Så någon körning har det inte blivit. Har dock en magkänsla som säger att chassiet kommer att bli jävligt bra. När bilen är klar hade jag tänkt att lägga upp lite bilder med mera här på Autopower. elpe300 325'an: Länk |
|
|
B6-motorn har redan varit nere en sväng i touringen, rejält kul måste jag säga! Nu står den dock på en pall och väntar på en annan kaross... Den riktiga B6an mår fint och väntar på sina stripes. Ska bli riktigt spännande att se din bil! /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Nu måste du uppdatera tryggve!!! :) __ /Chrille |
|
|
Chrille: Finns inte så mkt att uppdatera :( Kan bjuda på en bild hur åbäket ser ut just nu: Länk All underredsmassa är väck iaf. Vi får skylla på att ytterligare en bil har kommit ivägen som det pysslats lite med, en sån där M3 E30 som sägs vara så bra. Så den kunde man ju inte bara missa :) Hoppas det är slut på bilhandlandet ett tag framöver nu så man får nåt gjort. Fast sen håller vi på att bygga nytt garage också men det har sagt/lovats att bilen ska komma in till det nylackad iaf. Återstår att se hur det blir med det :-/ garaget blir klart i sommar. Så då kanske det uppdateras mera. /Erik Tryggvesson BMWCS #5162 / BMWSC #339 |
|
|
Synd att de äldre bilderna inte fungerar? Eller har du sammlat de på en annan plats.. Har inte sett tråden förrän nu! // MVH Jocke |
|
|
Här finns lite gammla bilder: Länk /Erik Tryggvesson BMWCS #5162 / BMWSC #339 |
|
SpineKracker |
Hur går det med bilen? Är mycket nyfiken!! Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.