|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
|
Med en sådan kompromisslös originalrenovering är det bara originallacken som gäller är min åsikt. Dessutom tycker jag bilen gör sig väldigt bra i rött. Jag är annars svag för mörkgrönmetallic på e30, kommer inte ihåg vad kulören heter just nu. |
|
|
Jag tycker inte att det behöver va original! Har man lagt ner så mycket arbete på bilen så är det ni som ska va nöjda med resultatet! Men om jag ändå får lägga mig i så tycker jag att mauritziusblau är grymt snyggt, om jag skulle välja en röd kulör så är det imolaröd, svart går bort för min del. |
|
|
Olof: Här har du inte läst på, Mauritiusblau fanns visst att få till E30. Dock mycket ovanlig. Ni har kanske rätt, vi grubblar allt för mycket över det här med färgen kan jag säga. Man sitter och tittar på bilder och säger den ska vi ha, men tillslut kommer man fram till att brilliantröd är nog ändå bäst :). Dessutom hittade jag denna bilden nyss Länk då ändrade jag mig igen. Den är verkligen väldigt extremt mycket jätte blankröd, brilliantrot. Kommer säkert fundera på att byta färg ett antal gånger till med det blir nog Brilliantrot ska ni se ;) När det gäller inredningen står det dock mellan vanligt svart buffelskinn eller Sonderleder (halvskinn med specialtyg) alá BMW Motorsportedition. Om detta över huvudtaget kommer gå att uppbringa återstår dock att se, men drömma får man ju. - Die Entwicklung stoppte bei 30 - |
|
|
Erik: Jag reserverade mig ju med ett "väl" ;) Man lär sig något varje dag. Mauritiusblå måste ha varit option på de senare årsmodellerna isåfall? Svart buffelskinn och brilliantrot blir perfekt! Skippa dock att lackera lister och tona bakljus som på bilden ovan ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Olof > Listerna är lackerade på bilar med M-paket :) /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Men! Har tydligen större kunskapsluckor än jag trodde. Här ska letas bilder på original 325iM:or ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Olof: Listerna jag tror du syftar på finns inte på M-Technicpaketet då det är andra stötfångare. Fram: Länk Bak: Länk (Kanske lite dålig att visa på en svart bil men du vet nog vad jag menar). Hittade en bild på klädseln som satt i Motorsport Limited Edition-bilarna Länk - Die Entwicklung stoppte bei 30 - |
|
| Motorsport Limited Edition vad är det för en e30 | |
|
Jag slår ytterligare ett slag för mauritziusblau metallic! Supersnygg färg + att jag aldrig sett färgen på en E30. Det finns aldeles för många röda & svarta E30. |
|
|
Ett slag till här... Mauritziusblau har en tjejkompis på sin 318is e30. Jääääkligt fin färg, mycket läcker! elpe300 Bilen: Länk |
|
|
BMW Berra: Det var en serie mycket väl/speciellt utrustade 325i Cabriolet av sista året 1992 som endast såldes i Tyskland om jag inte missminner mig. Dom hade bland annat M-Technicpaketet, Sonderleder på sidorna och specialtyg i mitten av stolarna, mittkonsol i skinn, speciella dörrsidor, 15" BBS korseker lackade alá M3 Sport Evolution osv. - Die Entwicklung stoppte bei 30 - |
|
|
Tryggvesson: Mauritziusblau är en av mina favoriter oxå... En fräsch brilliantröd lack är inte fyskam heller... förföriskt röd ;) Om jag skulle få välja färg skulle jag nog ta färg från någon nyare bil, svart metallic (Carbonsvartmetallic eller vad den heter), den inte lika grå/svart & trist som diamantsvart, utan mer solid svart med metallic i... hmmm, nån som förstår vad jag menar? *s* Fast samtidigt bankar juh mitt hjärta för originalbilar med original kulör... F-n jag förstår ditt dilemma!!! *s* (min 325IM är delfingrå) |
|
|
Tack Tryggvesson för det svaret. På tal om färgen lacka den brilliantröd mycket snygg förg. |
|
|
Riktigt läckert projekt... Nästan så man känner för att skita i skolan till hösten och börja leta E30 :) Angående lacken så förespråkar jag naturligtvis originallacken i första hand. Ska bli mycket spännande att fälja detta projekt! När beräknar ni att vara klara med bilen och vad har ni haft för ungefärlig budget för hela renoveringen? MVH |
|
| följa menar jag... Sitter och dagdrömmer om fälgar :) | |
|
Lyssna nu till oss "fundamentalister" ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Olof: Jag har en idé... Du vet i asien köper dom hela nedlagda bilfabriker (plåtpressare, motortillverkning, ritningar, hela skiten...) och börjar tillverka exakta kopior av europeiska bilar i asien. Vad tror du om att köpa hela tillverkningslinjen till E36:an och tillverka var sin fabriksny bil? :) Tänk dig... Inga torra gummilister... Ingen smuts på innerskärmarna... Inga stenskott på lyktglasen... Oj oj oj :) Ska prata med huvudsponsorn CSN redan i eftermiddag. |
|
|
Intressant förslag Crisse, risken finns dock att jag kommer störa mig på att bilen trots allt är ihopmonterad i Asien :D Så störd är jag ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| BMW säljer inte till asien.... Allt står i münchen och väntar på att dras igång.. :) Vi behöver bara några snygga tyska brudar som sköter byggandet... :) | |
|
Ah, nu hänger jag med. Kalle och jag ska ner en sväng till Nürburg snart, kanske kan man knyta lite kontakter då! Right on :D /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.