AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.507

Beslutsvånda - Ny E60...

Sida 4 av 5
Nu är vi överens, bmwlundqvist :)))

Jag tror att vita lyxbilar kommer att bli tämligen modernt igen inom en relativt snar framtid. I USA (California) och Japan är vita lyxbilar väldigt hett, och jag vill mena att denna trend är påväg hit också. Silverfärgade bilar kommer att vara kalla på marknaden om 5 år.

Men visst är det en chansning! En bil lackad i Svart II kommer sannolikt att vara mycket mer lättsåld när det blir dags, men det är mycket roligare med Alpinvit, och dessutom lättare att hålla snygg!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Ja, ovanligare är ju kul, många kommer att välja svert. För ett par år sen hade silver vart alt. 1A, men knappast nu, snyggt men vanligt
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Du ska nog köpa 530 för då ingår läder och 17" fälgar och det vill du ha tror jag..

or
725
oreo
323i -85
JFR,

Nya länkar (satte paranteser i texten i förra inlägget som hamnade på slutet på http addressen och gjorde att de inte fungerade ...)

Länk

Länk

//Örjan C
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
bmwlundqvist: blev det nån ny 5-serie?
Ro
200
Rollof
316i -98 E36
Utan att ha läst hela diskussionen lyder mitt råd:

Alpinvit 525 touring med M-sportpaket och Xenonljus.
Förmodligen nåt av de läckraste med fyra hjul som går att köpa i dag.

/Krille

518 Power!
Varför inte titta på en 535 sedan diesel för 455 lax om pristaket är 500.000?
För jag hade i alla fall hellre tagit en 535D än en vanlig 525a, eftersom det säkerligen händer lite mer när man trampar på gasen i 535an. Men sedan beror det på vad man prioriterar
- vill man ha en spartansktutrustad bil med lite krut i eller en fullsmetad kärra fast med sämre drag?
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
"Alpinvit är så snygg, men man riskerar väl att bli idiotförklarad om man köper en vit bil för 500k?"

Absolut. Den enda bil som gör sig i vitt är Jaguar S-Type. Du måste älska att tvätta...

"Vad tror ni om värdebeständigheten på en vit bil av denna klass?"

Du kommer att tappa MER i värde pga den vita färgen när du skall sälja den än du behöver lägga till nu för att få en metallic.. Fullkomlig idioti.
Tror knappast att trenden i Sverige lär vända; vita lyxbilar gör sig bäst i klimat där de inte utsätts för den mängd smuts, slask och skit som de gör i Sverige.

MVH,
E38B12
andha45
Om man tycker att den vita bilen är snygg kan man väl köpa den.

Bilen lär ju ändå tappa 60% på 4 år, och då spelar det mindre roll om den sjunker ytterligare några tusen.

Att köpa en bil i en färg man gillar men som har sämre 2hv är inte dummare än att köpa sportstolar, 18" hjul, M-pkt, sollucka eller annat, tycker jag.
Lägger man 500" på en bil så är det en hobby och en hobby får kosta. För övrigt är inte skinn standard på 530 längre ingen verkar tycka att aktiv styrning är ett alt. Konstigt

mh
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
andha45,

Visst skall man välja alpinvit om man nu älskar den färgen. Nu hade ju dock bmwlundqvist carbonsvart som val i första inlägget och alpinvit blev ett sätt att spara pengar och inte ett val pga att det är så fantastiskt snyggt.

Tycker man inte att alpinvit är den bästa färgen ska man aldrig snåla och ta den på en bil för 500 lakan. Det är iaf. min bestämda uppfattning. Särskilt inte om man tror att man kommer att spara pengar på det, för det kommer man inte. Det blir lite mindre kulor att lägga ut just när man köper bilen men det blir MINST motsvarande färre kulor in när man skall sälja den.
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Kul att se dock att det diskuteras lite andra färger än de vanliga på det här forumet. Blir spyfärdig varenda gång jag ser en silvergrå nedskitad e60 i vartenda gathörn... Hur många e60 som sålts är silvergråa egentligen? Måste väl vara typ 50%...
andha45
Jag håller med; om det är för att spara är det dumt att undvika vit = 9 000 besparing... men om man gillar vit tycker jag definitivt man ska köpa det.

Håller med griseknoen i både valet av E39, samt angående att vitt är snyggt på bmw, och att det är spöstraff på att köpa silverfärgade e60.

F.ö så ser en svart bil lättare smutsigare ut än en vit.
Om vitt är snyggt eller inte snyggt är ju en smaksak, men jag tycker snarare att det borde vara spöstraff på att köpa vita BMW. Särskilt E60 tycker jag ser riktigt illa ut i vitt p g a den totala avsaknaden av lister eller andra kontrasterande ytor. Ser i mina ögon ut som en snöboll ungefär...

Tycker E60 kommer bäst till sin rätt i mörka färger, särskilt läcker är den i Chiarettoröd!

Mvh.
Att välja tex vitt handlar ju inte bara om färgen i sig, utan att Ej vilja ha likadana bilar som sjuttielva andra Mabi hyrbilar på gatan givetvis.

En vit e60 m-pkt , 18" är eyecatcher!
Ro
200
Rollof
316i -98 E36
Här, alla som inte tycker att vitt är dödsläckert på BMW, är bevisen:

Länk

Länk

Länk

/Krille

Min bil: Länk
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Den vita E39:An är ju dödsläcker....

Tyvärr blir det ingen E60 på ett litet tag än pga ändrade arbetsplaner, till annat än vad jag visste när jag startade tråden.
Ber om ursäkt för irrelevant tråd, dock ändå intressant för mig, så tack allesammans för era reflektioner!
Återkommer i tråden om läget åter ändras.

Anfående färger, silver och gråa kulörer är snyggt men känns lite DUSSIN. Vit ÄR snyggt, liksom carbon och chiaretto.
andha45
bmwlundquist: jag köper alltid taklucka, det var bara ett exempel. Precis som jag får höra att taklucka är helt onödigt tycker andra att färgval är "idiotiska".
PH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.