AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.508

Beslutsvånda - Ny E60...

Sida 2 av 5
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Hej gott folk!

Hoppas att du blir klokare av alla råd...:-).
Här kommer några till.

BMW_MAN - håller helt med. Jag öppnar knappt ett fönster.
Tackluckan skulle jag välja bort.

Någon sade att man skulle köpa utrustning som man använder. Det stämmer bra - men sådant är väldigt svårt att veta innan man har testat.

Jag är jättglad åt min PDC, min automat, min CD-växlare, min klima - som BMW har misslyckats med (tänker på styrningen och logiken), min motor och de elektriska sätena med komfortstolar.

Lyset kunde vara bättre.

Så bort med taklucka dit med bra lysen (Xenon).
Dit med lite mera motor - om möjligt byt till billigare färg.
Navi vet jag inte - har bara använt det i USA och där var det guld värt. Här i europa har jag inte saknat det. Går det inte att hyra sådana bärbara. Det skulle vara något. Man behöver det ju inte direkt när man skjutsar barnen till skolan...

Har du prutat något?

Lycka till med ditt köp!

Mvh

/NP
Alt 1 om hjärtat får välja.
Alt 2 om plånboken får välja.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Nu blev det mycket svårare, eftersom du kan tänka dig en tvåbilslösning :)) Jag anser att M-paketet är väldigt prisvärt, och förespråkar alternativ 2, men med följande utförande

520i Svart II (Eller alpinvit)
Komfortpaket 1
M-sportpaket
Tyg slätväv beige (Blir halvskinn med sportstolar)
LMfälg stjärneker 122 (Behövs inte längre)
armstöd
professional CD
Grön överkant vindruta
Individual tonade rutor (detta hade jag skippat)
Shadowline (ingår i M-paket)
Sidoairbag bak
Sportchassi(ingår i M-paket)
Ädelträutförande

Pengarna som blir över kan du lägga på: M5 E34, M3 E30, M3 E36 eller något annat kul!! Så slutdiskuterat! :D

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
JJ
33
JJK
X6 M50D
Jag kommer troligtvis att köpa en 525:a men väntar på nya motorn med valvetronic. Har provkört 520 och det är för klen för tyngden i 5-serien.

andha45
525 funkar.

Soltak är det sista jag skulle ta bort så smaken är tydligen olika. Likaså antar jag att dragkroken bygger på något slags behov.

Xenonljus ingår i komf.paketet.
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Hej och tack för alla kreativa svar. Draget har jag behov av, som några frågat sig och vad gäller navin har jag väl inget jättebehov av den, mest för att "ha", använder handdator med GPS idag (har den monterad i vår V70).

Ett reviderat alternativ har kommit till. Era åsikter är jätteintressanta. Funderade ett slag på touring också - åsikter?

525i Sedan
Svart II
LM 135M
Tyg/läder Anthracit

Komfortpaket (bla. larm, xenon, fällb. baksäte, farthållare)
M sportpaket + ädelträutförande

Belysningspaket
Cd-vxl
Avtagbart drag
Elglastaklucka
Grön överdel vindruta
Individual tonade rutor
Klimatatomatik
Navi business
Sidoairbag bak

Pris enl. bmw.se 468.700;., Borde hamna runt 440´-450´ hos handlaren.

Frågeställning: Ska man välja M Bakspiler eller inte, är lite kluven mot bakluckevingar...

När kommer valvetronicmotorerna, är de värda att vänta på? Blir det stor skillnad?
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Någon påpekade 530d, en underbar motor men jag kör ca 1600-1800mil, så dieseln är inte jätteintressant. Sålde min E220CDI -01 delvis av anledningen att skatten är så j*vl* tråkig, precis som bilen iofs :-). Så bensinare blir det.
andha45
Du bör få minst sex procent rabatt. Ftgs-kunder får 8-11 % men ibland med stöd från generalagenten.
Touring är ingen dum idé. Bättre andrahandsvärde om inte annat! Mitt alternativ ovan går även in på Touring, men lämnar lite mindre pengar över till busbil :)

Mvh,
Kalle
_____
Angående Valvetronic-motorerna:

530i med nya 258hk-motorn lär dyka upp fr o m mars-produktion.

Nya 2,5-litersmotorn på 218 hk, 525i, låter sig dröja till hösten eftersom den av någon anledning verkar ha blivit försenad. Lanseringen av nya E90 325i med samma motor är senarelagd till hösten-05.

Och gällande bilvalet så skulle jag alla gånger välja en Touring. Sju resor snyggare än sedanen och väldigt praktisk. Visserligen är tillägget för touring oacceptabelt högt, 23kkr... Och på sedanen är M-bakspoilern riktigt snygg. En diskret "läpp" på bakluckans överkant som ger baken ännu mer skärpa.

MVH
andha45
I kronor räknat tror jag det är hugget som stucket med kombi och sedan. Man får nog knappt igen 23 tkr mer för en touring, kanske om 2 år men inte sen.

De senaste BMW-motor-uppgraderingarna har inte varit alltför imponerande. Inte Valvetronic i 545/745 heller, inte vad det gäller att sänka förbrukningen iaf. I ty AMS är gamla 740 286 hk lika snabb som 745 333 hk och dessutom snålare. 318 blev bättre med Valvetronic. Vi får hoppas att sexorna blir det också.
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Skulle under inga omständigheter köpa en Svart. För då måste man ÄLSKA att tvätta istort sett varje dag för att den skall vara snygg. Har själv en cosmossvart metalic E 39 GUDOMLIGT snygg när den är ren, men men, En liten mus fis så är den dammig igen vilket gör att den ser gråaktig ut. och sen all denna pollen på vår och sommar, uj uj

Att styla en volvo är som att sminka en Gris;)
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Hehe, jag räds inte att tvätta o putsa, har haft många svarta, både met. och solida bilar och är inte avvänjd än..... men tack för omtanken.

Det är svårt det här... sitter och ändrar fram och tillbaka i bilkonfiguratorn, och det gäller ju att inte bli dumsnål några tusenlapar +/- i den prisklasen är ju ett piss i havet s.a.s.
Det blir nog allt eller inget dvs en snikig 520 eller en välutrustad 525... ellerockså.... Fast det låtat åt att jag kommer välja 525 istllet för 520 som jag tänkt inledningsvis. Utrustningen ÄR svår att välja. Vill ju lägga så lite pengar som möjligt men få så mycket som möjligt så att säga, och begagnad bil är inget alternativ just nu.
Återkommer förmodligen med fler förslag för er att kommentera. Underbart att ha ett sånthär bollplank!
andha45
Jag har inte tvättat min blanksvarta sen i maj, den ser ändå bra ut om man inte är pedant... och nu pratar jag om Volvon.
andha45
Jag håller med bmwlundquist, taklucka är ett av de viktigaste tillbehören.
Tänk så kul du kan ha med din M3:a :) 525i är ändå mer glidare än racer.

Navi business, är inte det den utan grafisk visning? Den kan man lika bra vara utan.

Mvh,
Kalle
_____
or
725
oreo
323i -85
Ang 530d och skatt:

E60 är inte så tung, så skatten ligger idag på 6797 för en sedan, vilket ger en brytpunkt på 1600 mil med dagens skattesystem ( Länk ), men eftersom E60 med partikelfilter klarar kraven för att hamna inom de nya dieselskattereglerna så ser framtiden positiv ut ( Länk ). Räds inte diesel med dina mil!

//Örjan C
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
oreo: Hur mycket drar din 530dA, blandat?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Vi ligger på ca. 7,9-8,3 L/100 KM, när vi är hemma och kör.

På alla långresorna som vi gör mycket ligger vi på 6,9-7,1 L/100 KM med 4-5 pers och 125 km/t (1800 varv)

Man kan köra bilen snabbt och länge utan att förbrukningen sticker iväg....

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
andha45
Kalle;
varför kan man lika gärna vara utan en Navi Business? Jag förstår faktiskt inte alls. Vad har du navigatorn till? Jag har den för att hitta med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.