AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.601

italien imoprt hur gå till väga

Hej jag hade tänkt att importera en bil från italien o undrade hur det funkar i italien med import ! Är det samma sak som i tyskland ???
Tacksam för svar !
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Enligt en vän vars make har importerat några bilar från Italien så är det inga problem, samma rutiner som från Tyskland. (Han är italiernare)

Skall Du köra hem bilen själv? Tänk på att få den försäkrad under vägen, går att ordna från Sverige. Alt sätt den på en lastbil upp ca 6.000-7.000 kr.

Varning dock, skruvade bilar och annat mygel är VÄLDIGT vanligt förekommande. Kolla ramnumret (BMW Sverige kan säkert få fram info om Du har ramnummer) till att börja med och kolla sedan bilen ordentligt.

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
hej ska man oxå köpa export skyltar ??? Jag står mellan två bilar antigen en bmw el ett annat märke men får se hur det blir. Men man ser på skicket mer el mindre om bilen är backad en bit men inte alltid. Är det me rfiffel i italien än i tyskland ?
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Absolut mer fiffel i Italien enligt min bekant, han borde veta då han tar hem 3-4 bilar om året och är som sagt italienare.. Han har råkat ut för bilar som varit omlackade till andra färger, angetts helt fel årsmodell osv...

Osäker om exportskyltarna, men jag tror det gäller från alla EU länder. Kolla mer info om import från EU land på bilprovningens hemsida Länk Det skiljer sig inte ur svensk synvinkel åt om Du tar bilen från Italien eller från Tyskland, men det kanske är andra exportregler.. ingen aning där tyvärr...

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.