|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 523i Touring -00 som jag haft i c:a 2månader. Nu har jag märkt att bilen ibland står och blinkar när jag kommer tillbaka. Larmet, visst fan, larm och hundar går inte så bra ihop kanske. Så jag konsulterade handboken som sa att man skulle trycka in låsknappen 2ggr. så det har jag gjort nu istället. Men problemet kvarstår tyvärr. Det är Bmw original larm. Nån som har nått tips? | |
Njuren |
Det som händer när du trycler 2ggr är att Du larmar av "lutningslarmet". De kan du använda TEX när du ska åka på en bilfärja. BMW - i nöd och lust? |
Camaro |
Har samma problem i min 540 -99 när man lämna hunden .... finns det någon rörelse däckare eller? |
|
Har man nog avskräckande hund behöver man inte larma. W |
|
|
Hej, Jag har en 523 IT 1998 och jag trycker två gånger (håller in den en aning gång nr 2) på låsknappen, då avaktiveras rörelsedetektorerna i kupén och jycken utlöser inte larmet. Mvh G |
|
|
Hade samma problem första gångerna jycken var kvar i bilen. Började med två tryckningar (enligt boken) då jag trodde det var rörelsedeckaren som utlöstes, men det hjälpte inte. Då stannade jag kvar en stund nära bilen för att se vad som hände....det var när hunden rörde sig, dvs bilen gungade till (STOR hund). Men sedan har jag bara låst med nyckeln när "besten" är med, han larmar och avskräcker bara någon ser misstänkt ut. Toson |
|
| Lyfter denna tråden lite, gör det att avaktivera dessa funktioner hos bmw? om man åker runt med jycke frekvent, och bara vill ha vanliga funktioner kvar, dörrlarm, etc? | |
|
Jag hade samma problem i min fd E46, larmet gick så fort jag hade hund i bilen (liten hund ca 5 kg). Jag vet inte om detta är det enda och bästa sättet men jag åkte till BMW och avaktiverade larmnet när bilen låses med nyckel. Dvs när hunden var i bilen låste jag bilen med nyckel, nackdelen var att larmet inte var aktiverat, fördelen var att larmet inte gick i tid och otid. // Erik |
|
alain |
Det är inte bara med hundar att en sånt sak händer, min fru startade larmet omedveten, jag skulle handla lite och hon ville stanna i bilen under tiden. Hon sade till mig att ta nycklar och låsa bilen. När jag kom tillbaka, larmet tjutade och hon visst inte hur man stänger den. I Frankrike, när en billarm sätter i gång med inlåssa djur i bilen, det är 5000:-böter till ägare ty det är förbjudet att lämna ensam djur i bilar. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.