|
|
|
|---|---|
|
Tja... Stoppade in nyckeln i låset när jag skulle hem från jobbet idag.....krack nyckeln gick av... Jag försökte pilla ut den men klsntig och stelfrusen som man var så åkte skiten in ännu längre... Med andra ord sitter den alltså inte fast hårt... Går det på något sätt få ur nyckeln själv eller är det låssmed som gäller? Orkar liksom inte plocka bort hela dörren och ställa mig och ruska på den... Några Tips? ;( --- Den Svarte: Länk /Chrille | |
Paap Reeder |
... dum ide som jag ändå skulle prova: Håll undan det lilla smala locket med en synål samt sug med en dammsugare - ev med det smala elementmunstycket. MVH /// Paap R |
Ug-Lee |
Testá att med att göra en smal skruvmejsel eller nått magnetisk. så kanske du kan få napp. |
|
Bästa sättet (har gjort det flera gånger...). Ett typ dorn eller nåt som ändock får plats i låset ledigt. Superklister på framkanten (lite lite grann...) och håll mot och sen dra ut. dålig svenska, men du kanske förstod ändå? /M |
|
| Inga problem... Hände samma sak för mig, tog då och höll undan luckan och använde en specialpincett för elektronik. | |
|
ahaaa..... Ska det sitta ett litet lock framför låset.... Är det därför mitt lås fryser hela tiden och jag måste använda el-uppvärmningen.... Ska testa pilla lite med nån liten magnetisk skruvmejsel... Granna börjar ju undra vad man håller på med när man står och fumlar med avbrutna nycklar och grejer på morgonen :) --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
Kolla först om nyckelämnet är av magnetisk metall, glöm magnetmetoden annars. En ytterst liten droppe superlim på en mejselspets kan gå, men det är lätt att få lim på fel ställe i låset och då har man förvärrat problemet. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.