|
|
|
|---|---|
|
jag har nyligen köpt en 323 -99 och har ett problem. Nu när kylan kom så gick inte motorn upp i arb.temp så jag har köpt ett nytt termostathus..har dock inte bytt den än. I samma veva som jag upptäckte att motorn inte blev varm började den "rycka" vid gaspådrag på alla växlar i intervallet 1000 - 2000 varv...Vad f*n är felet? Någon som har en idé?? | |
|
Om motorn går kallare än normalt så funkar inte tändstiftens självrensning bra heller, utan börjar sota igen. Nisse |
|
|
Ok! Jag ska byta termostaten idag..får se om det gör ngn skillnad! Tack Nisse! |
|
|
Har likadant problem! Min bil går på Mager blandning! Dvs Co värdet är högt medans alla andra värden är OK! Detta indikerar på att Lmm inte fungerar som den ska! Idiotiskt som ajg var så ville jag hafräsigare ljud... och körde utan filter i 1 enda vecka... Räckte för att det skulle bli vajsing på det hela! Men kolla upp grejerna som ovanstående har skrivit först då dessa är billigare att reparera! Och börja sedan felsök på LMM! Misstänker nästan att Din LMM inte fungerar som den ska! Dock Borde din bil komma upp i arbetstemperatur om Lmm inte fungerar som den ska! =( Så du får väl hoppas på det bästa! Det är mitt tips om inte Nisse hade rätt! Mvh / M Shake That Ass |
|
|
Ursäkta min dumma fråga, men vad menar du med LMM? /Peter |
|
|
luftmängdsmätare = lmm :) |
|
|
Ok! ..ja se där..jag lär mig hela tiden! Nåja jag har bytt termostaten nu, "fästarmarna" hade gått av och nu har jag full värme igen. De här ryckningarna som jag pratat om har blivit bättre hur konstigt det låter...så jag ska köra bilen ett tag iaf. Försvinner de inte helt så får jag åka till Bmw och felsöka..inte mer med det! /P |
|
|
Ah, Va bra att de vart bättre då =) Shake That Ass |
|
|
ja fast det är inte riktigt hundra..men jag tänkte köra ett tag så här får vi se..Då vet jag iaf att det kanske är Lmm som det är knas på..tydligen kostar det ca 4000 kr att åtgärda.. :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.