|
|
|
|---|---|
|
...som finns här: Länk Är det någon som lekt i Photoshop? Är det någon som limmat på ett BMW-märke på nån modifierad italienare? Någon som kan upplysa en vilsen Münchenbo? ;) /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. | |
|
inte för att jag är expert, men jag tycker att det ser ut som att nån har limmat dit en e39:as grill :) snygg jobb dock! /erik |
|
|
Den bilen har jag sett på riktigt. Det var en visningsbil som något italienskt designhus (minns inte vilket) gjorde för 12-13 år sedan. Minns jag inte fel har den bmw v12 mittmonterad. Jag såg den under en uppvisning innan Monaco GP 1991. Enligt ett rykte var det vår svenska kung som körde bilen då. Jag har den på kort från den körningen. Jag såg däremot inte om det var kungen eller inte. Så bilen finns på riktigt. Troligen i bara ett exemplar. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Nasca c2 Ritad av Italdesign, tror det var en sexa i den |
|
|
Fan vad fräckt! Den ser onekligen rätt "späjsad" ut om man säger så. ;) Inget jag skulle vilja ha, men ändå... /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. |
|
|
Nasca hade 5 liters BMW V12:a och fanns i 2 versioner, men det bygdes väl bara en bil av varje version tror jag...... Helt klart en mycket fräck o rå bil från början på 90-talet. Italdesign som sagt stod för designen. ///Magnus |
|
| Bilen på bilden är inte Nasca C2, utan Nasca M12... C2an är mycket snyggare och mer BMW över. | |
|
Jag har kört den, den var med i need for speed II :) / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.