AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.322

Köp av bil (e39). M5 el Alpina el Hartge el Schnitzer?

Sida 2 av 2
bmw alpina b3, har läst den. Hurså?

Med vänlig hälsning
esset (s1)
bmw alpina b3
BILEN ÄR GRYM lovar dig så söker du en alpina så kan jag ge dig råd köp b3 mvh
bmw alpina b3, Jag har gjort det. Hurså?

Med vänlig hälsning
esset (s1)
bmw alpina b3
o vad tycker du då den är snabbare än alla andra alpinor till 100 mvh
Är mer sugen på en b12a 5,7 alt 6,0 :)

Med vänlig hälsning
esset (s1)
hampe m3
bmw alpina b3.
Har du swith tronic i bilen din???
va spekulant på en B3 3,3 Alpina grön 5döraras på Bmw solna för 2 år sedan,
försäljaren bara garvade när ja rullade in min bil i garaget o skulle ut o svänga litte med honom i b3 an, han sa att det va fel bil för mig, o efteråt förstog jag.

Måste tyvär säga att jag blev besviken på B3 an, jag vet ju att alpina inte direkt är någon smisk o saddo vagn uttan litte mer harmonisk o sansad, men det va den tröttaste bilen jag någonsin kört, motorn lätt extremt ansträngd medans bilen knappt rörde på sig, färsäljaren som åkt b3 tidigare sa att det är så här som en b3 går,
nu är min fråga till dig,då jag läst i alpina broshuren så står det att den manuella lådan är snabbare än swithen, är det pga av lådan som jag blev så otroligt misnöjd med acc upplevelsen.

För övrigt en mycket vacker o trevlig bil.
bmw alpina b3
hej fyfan vilken skitbil du fick prova den måste vara slut min har mauelt låda den medswith tronic gör 0-100 på 6,8 o min mauelt 0-100 på 5,5 lite skylnad eller mvh
bmw alpina b3: du verkar vara helt B3 frälst! Tycker att B3 känns lite för vanlig, det verkar inte skilja så mycket mellan B3 och 330. Jag har aldrig kört en B3 E46 så man kanske ska prova. Har kört en B3 E36 och tyckte den kändes mycket tamare än M3 E36, det var i och försig bara runt kvarteret och en sådan provtur säger inte så mycket om en bil. Alpina är ju ändå mera unik än en "vanlig M3".
bmw alpina b3
tycker 0-till 100 säger mycke 5,5
Jag tycker det är mer interessant vad en bil gör 0-200 eller 100-200 på, det säger med om prestandan än 0-100 gör.
bmw alpina b3
kanske det men b3 gör 0-100 på 5,5 0-160 på 13,1
0-200 på 21 toppfart över265
bmw alpina b3, b12an är så MKT mera bil än b3an. Och så är det :)

Med vänlig hälsning
esset (s1)
bmw alpina b3
japp lycka till vad du än köper mvh fernstroem
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.