AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.037

Hur fixar jag värmen i sätena på min bil?

Iv
10
Ivanov
318i -92
Tjenis
Jag undrar hur man ska fixa värmen i sätena på min bil, har aldrig fungerat sen jag köpte bilen för snart två år sen..
Tack på förhand!
Petrus
svintoleffe
Har du ström fram o allt, till stolarna, då har det nog brunnit en sladd inutti stolen, då är det baar o byta.

Länk Min Bmw
MVH Leffe
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Vanligt fel att slingan brytas av pga. av att nån tex. har satt ett knä i sätet. Slingan kostar 450kr på BMW och går att byta underifrån så att säga. Har inte själv bytt, men funderar på att göra det.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Iv
10
Ivanov
318i -92
Mig veterligen har värmen fungerat tidigare.. då är det kanske att det är av, men bra å få reda på pris.
Tar man loss hela sätet när man ska fixa det då eller?

Jimmy: Känner igen din bil! Varit uppe på Ättekulla och raceat eller??
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Värmeelementet är integrerat i tyget till sitsen....dyrt!

Man kan lägga in eftermarknadselement mellan klädseln och stoppningen i sitsen men man måste likväl demontera hela stolen och sitsen....

Börja med att kolla det allra vanligaste: att kontaktstycket under stolen är ihoptryckt ordentligt. Det är inte helt ovanligt att kontakten glider isär...bara att trycka ihop igen.

Innan du börjar riva i sitsen bör du givetvis kolla att du får fram ström till kontakten under stolen!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Iv
10
Ivanov
318i -92
Tack för visdomsorden Johan B !
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Värmeelementet är INTE integrerat i sitsen på en E36:a, iaf. inte enl. BMW.

Så enklast är väl att du ringer BMW och kollar vad som gäller på just dina säten. Kan ju skillja mellan olika år eller stolmodeller.

Har inte varit på Ättekulla och raceat, men den rullar ju ganska mycket i stan samt att den stod utställd på Vallåkra i somras.

/ Jimmy

Min ögonsten: Länk
da
31
da02tkn
X3 30d -12 M-sport
Har också problem med sätesvärmaren, har mätt upp 12V fram till kontakten under stolen.. och avbrott i värmeslingan, är det någon som vet om det är svårt att byta? och om det finns någon länk till en beskrivning av tillvägagångssätt...

/Tomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.