|
|
|
|---|---|
|
Hur byter man det på en 325-94?? Man ska ju byta enligt service boken varannat år. Man ska tydligen använda sig av Etylenglykol till en BMW stämmer det? Vore tacksam för svar.. MVH Jimmy | |
|
Tjena mannen, så vitt jag vet behöver man inte byta glykol var 4:e år! det e bromsvätska man brukar byta vartannat år! Om du ändå ska byta kylarvätska får du hissa upp bilen, nu vet jag inte om det finns en stor plast del som täcker under delen av din bil, ifall de finns får du ta bort den ta loss skruvarna till kylaren o låta glykolet rinna av ...glöm inte att lufta sen efteråt! BMW M-POWER |
|
|
Tjena mannen, så vitt jag vet behöver man byta glykol var 4:e år! det e bromsvätska man brukar byta vartannat år! Om du ändå ska byta kylarvätska får du hissa upp bilen, nu vet jag inte om det finns en stor plast del som täcker under delen av din bil, ifall de finns får du ta bort den ta loss skruvarna till kylaren o låta glykolet rinna av ...glöm inte att lufta sen efteråt! BMW M-POWER |
|
TobbeBMW |
Man kan väl byta kylarvätskan vartannat år också, gammel kylarvätska har en tendens att bli korrosiv och angripa metallerna i toppen och blocket. Byt kylarvätskan också i samband med att "klockan" kommer upp i service intrumentet. Själv byter jag kylarvätskan varje år, den ser geggig ut redan då. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.