AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
849

skum tomgång

Inte för att det stör mig så himla mycket, men min bil beter sig lite konstigt på tomgång, den lixom små missar känns det som, men det är så lite så det märks tex inte på varvräknaren tex, men lite störigt, i bland är det, kan det bero på att förmodligen har jävligt dåligt bensinfilter då jag bytt allt utom det och jag vet att den stått ca 1 år med det still, sedan har jag nästan kört den slut på soppa så det är säkert smuts i det, men kanske långsökt att skylla på det, Problemet liknar ganska mycket när man hade en vass 240 med trimm kamm den var lite orolig på tomgång, ungeför så är BMW;En fast inte lika mycket.

, kan tillägga att den gör så även när bilen är varm,m en inte tex om jag kör 1.5 timma och tynar lite då och då och sedan ställer mig på tomgång då h¨åller sig den lugn.

Nån som vet vad detta kan bero på., kan tillägga att jag plockat bort det grovmaskiga nätet som satt på luftmassemätaren har rör som går därifrån ner till fronten om det kan på verka det.

hoppas ni förstår mitt inlägg, slant mycket när j ag skrev det =)
NF
440
NFd
325im -87
Jag vet inte vad du har för bil men bensinfiltret tror jag absolut
inte på, det märks mest vid fullgas.

Nisse
325 e36 .. kanske är nån kontakt till tomgångs grejset som är lite glapp.. ska kolla det i alla fall
Jo
37
Johan E36
316i Compact, -95
Jag hade problem med tomgångsregleringen på min 320 E36. Tomgången "svajade" och ibland dog motorn helt. Problemet berodde på kärvande tomgångsspjäll. Jag tog loss detta, smörjde och gjorde rent med 5-56. Detta spjäll sitter lite svåråtkomligt under insugsgrenröret. Jag plokade loss luftfilterboxen för att få ut det. Efter det har bilen gått som en klocka.

Ol
156
Old
328i -95
Johan: Hade du problem med din tomgång när bilen var kall lerr varm, eller både och?

För jag har samma problem som din, fast bara när bilen är varm..

"En gång BMW, alltid BMW"
Jo
37
Johan E36
316i Compact, -95
Old: Precis, glömde nämna det, det hände endast när motorn var riktigt varm.

Det låter som det kan vara detta enkla mek som gäller för dig också.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.