|
|
|
|---|---|
|
jag har problem med fläkthastighetsreglaget, den fungerar bara på fyran. måste man byta hela värme/fläktreglage panelen, eller är det bara fläkthastighetsreglaget som ska bytas? ingen AC. hjälp. | |
|
Kan vara fläktmotståndet som är sönder. Då brukar detta fenomen uppstå. /Kidde BMW - the ultimate drug... |
|
|
Jag vet inte riktigt vad för slags fläktmotstånd du har i din bil, men i min bil så sitter fläktmotståndet ovanför gaspedalen instucket i fläkttrumman för kylningen. Det var bara att löda om nitarna på motståndet (hela vägen ner till plåten) och efter det så funkar det som det ska. kolla om du har samma placering på ditt motstånd och löd isåfall om det så ska du se att det funkar sedan.. // Jögge Länk |
|
|
Tillägg: Du måste alltså dra ut fläktmotståndet (litet fyrkantigt) ur fläkttrumman och lossa kablarna. Har för mig att motståndet är brunt till färgen, men det kanske varierar... // Jögge Länk |
|
|
tack för hjälpen grabbar. ni hadde rätt , det var fläktmåtståndet,den sitter ovanför gaspedalen. fan va det bra att ha autopower, jag var ju nära att springa till bilskrot för att få tag på en värme/fläkt panelen. och det kostade mig 0:- . MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.