|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om det är någon skillnad i utrustning/inredning mellan en 316 från 93 och en från 94. Motorn vet jag skilljer dom åt. Mvh / Robert | |
| varken det ena eller d andra - samma sak de bägge två, sedan efter år 95 kom skillnader | |
|
93:orna har M40 motorn och 94:orna M43 eller har jag fattat fel? Jag kollade på några 325-91:or innan jag köpte min 316-94 och jag har annan (snyggare) inredning än det var i dom. Jag är bara nyfiken på om man bytte inredning samtidigt som motor. Mvh / Robert |
|
|
M43 kom som årsmodell -94 i 316i och 318i. En betydligt bättre motor än m40! Du slipper kamremsbyten och kamaxeln håller mycket längre... Dessutom lite starkare och lite snålare än m40. Menar du annan klädsel på stolar/dörrsidor? Själva inredningen är densamma över tiden, men klädseln kan skilja över tiden och även bero på utrustningsstandard och/eller om det är en fyr- eller sexcylindrig motor (BMW brukar ha lite mer "exlusiva" materialval till klädseln i bilar med sexcylindriga motorer eller mer). Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.