|
|
|
|---|---|
|
Det klonkar i bakvagnen och jag har bytt dämpare och fjädrar. Nu funderar jag på att byta silentblocken också. Jag undrar därför om det går att få tag i specialverktyget som man pressar ur blocken med. Måste man plocka ner hela balkhistorien innan bytet? / Anders | |
|
Länk Jag skulle dock rekomendera att lämna in bilen för att göra det jobbet. Kostar inte så mycket och går fort för en verkstad med rätt verktyg. Misstänker att verktygen som verkstäderna använder är dyrare att köpa än att lämna in bilen. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Verktygen är mycket dyrt o lönar sig inte för gemene man att köpa, det sitter 4st silentblock på din bil o dom går snabbt o byta med rätt verktyg, jag brukar byta E39-silent på 1.5 timme c:a (då med riktiga verktyg!) Kolla med din BMW-verkstad. Man byter dom på plats!!!! Men det kan också vara det övre främre staget som ska hålla toe-in i läge, blir staget slitet så blir bakvagn ostabil, alt. nåt stag som glappar, men det är aldrig fel o byta silentblocken, den brukar bli tajtare o stabilare i gången! ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.