|
|
|
|---|---|
|
Här är några bilder på mitt grenrör jag har byggt det i rostfritt jag använde 12st böjar och 1 1/2m rör.Böjarna har jag köpt genom jobbet för 60kr st röret köpt hos alutech det är byggt i ss 2353.Turbo flänsen har jag gjort men flänsen mot toppen har jag köpt av jevlar här på forumet.Det är även el polerat. länk www.photodex.com användarnamn:stoffe lösen:stoffe | |
|
här är länken länkwww.photodex.com |
|
| a va fan jag får inte rätt på det | |
|
Länk du måste skriva "Länk för att det ska bli en länk. (Utan " såklart) ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
hmm :) http med : och // framför länken ska det va :) ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
här är länken länkLänk sen väljer ni sharing och skriver stoffe både som användare och lösen |
|
| snyggt och alltid kul med bilder | |
|
vart har du köpt filtret till vevhusventilationen? Snyggt grenrör!!! |
|
| vad har du använt för någon svets förresten? | |
|
Det där har han tiggat ihop. Jag är själv svetsare och måste säga att det var väldigt fina svetsar du gjort volle! //Putte |
|
| Man tackar det stämmer bra det är svetsat med tig och skyddsgas.Filtret till vevhusventilationen är köpt hos mekonomen kostar 2-300kr | |
|
Volle: det där med skyddsgas (rotgas) när man svetsar rostfritt hur viktigt är det att man använder skyddsgas?? och tejpar ni de andra fogarna och ändarna så inte gasen smiter i väg?? visst användar man samma gas som man svetsar med!! Annars väldigt snyggt svetsat och byggd grenrör!! |
|
|
Länk för er som inte orkar leta mycket vackert grenrör volle A-F Racing Länk |
|
| Det är väldigt viktigt att man använder skyddsgas det blir ju en svets även på insidan kan man ju säga.Jag använde argon både till svetsen och som skyddsgas men det finns även gas som är och heter skyddsgas, formir. | |
|
volle, Vad kommer Intercoolerm ifrån? Är den modifierad eller är det org.format, tjocklek? Ser ut att passa riktigt bra, med stor "kyl-yta". Snyggt grenrör! |
|
| intercoolern är från en saab 9000 | |
|
Puppe: Man använder skyddsgas när man svetsar rostfritt därför att om man inte gör det behåller inte stålet sina rostfria egenskaper där man lagt svetsen. //Putte |
|
|
Inte för å va petig ?.. men skydsgasen skyddar den invändiga svetsen från syre/luften.. En stålrör som svetsas med rotskydd.. måste efter svetsning bearbetas... ex.polering !!! annars så är egenskapen rostfritt nedsatt.!! |
|
|
Precis som mr-x säger skyddar skyddsgasen mot syre och drar upp syrepartiklarna ur den inneslutande svetsen och lägger sig ovanpå svetsen. Dessa partiklar skall sedan borstas bort med en stålborste som är avsedd för rostfria stål och sedan skall betpasta penslas eller sprayas på för att stålet skall behålla sina rostfria egenskaper... Inte för att vara petig ;) //Putte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.