AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
948

Läckande övertrycksventil för vindrutespolning.

Har den senaste tiden haft problem med att vindrutespolaren på förarsidan inte alls gett något bra sprut, snarare lite lött droppande ut på rutan. Jag plockade idag bort isoleringen på insidan av motorhuven och såg ett starkt sprut rakt ner i motorrummet vid spolning. När jag kollade lite närmare kom det ifrån något som såg ut att vara en övertrycksventil, en vit plastmojäng som sitter mellan slangen och munstycket.

Är det skit i munstycket eller kan ventilen vara trasig? Eller kan det vara något annat problem?

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det är backventilen som kärvat ihop.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Hur fixar man det då? Antar att det är den där vita plastmakapären som jag skrev om.

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Genom att köpa en ny, såvida det inte är smuts som fastnat i den. Ofta brukar gummidelarna i dem torka ut, och då går det inte att fixa.

Jag minns inte vad den kostar, men jag tyckte det var ett ganska högt kilopris för denna lilla plastbit.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Borg
Hade samma fel på min e34 bytte backventiler, kommer inte ihåg exakt hur mycket de kostade men det var inga stora pengar.
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Om det är nr 16 på den här bilden Länk så kostar den ca 25-30 kr.

______
/Pewe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.