|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kände att jag var tvungen att dela med mig av denna E24, hela bilen skriker västtysk sensommarkväll i mitten av åttiotalet med Falco i kassettbandspelaren :) Har ni någonsin sett något vildare? Den är ju skitfräck i hela sin smaklöshet! :) Länk MVH, E38B12 | |
|
Jösses! Han får nog vara glad om han får 390 euro för den snarare än 39 000....... Men den var faktiskt rätt ball :D Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Säkert ascool när den var nyombyggd, intressant med Alpina-inredningen. /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;) |
|
|
Porrig färg på inredningen :) / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ Länk |
|
|
Kolla in mattan!!! En sådan vill jag ha!!! "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
E38B12: Jag slår vad om att du så fort den där 635:an blivit såld kommer skriva om den i din tråd "Bilar man ångrar att man aldrig köpte" ;) /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Masten, Haha, klart den hamnar där, om den blir såld... ;) Det måste verkligen vara en av de absolut mest overpriced saker jag sett. En ABC-cabbe från -84, också den lågmilad mil gick för 220tkr förra året, tror detta är samma företag som utfört ombyggnationen. Den är proffsigt gjord så något av de större E24-cabbe-makarna är det i alla fall :) Men € 39 000 är sjukt trots den höga kvaliteten. Vem kommer seriöst sett att köpa den? Hamnar väl hos någon galen BMW-samlare som har precis ALLT annat. Dock frestande att utöka min icke påbörjade samling av extrem-80-talskärror med denna underbara skapelse, och en vit Lambo Countach, och en vit 911 Turbo Slantnose cabbe, och en vit 560SL... :D MVH, E38B12 |
|
haimaul |
Ett exempel på Marx teori om att kvantitet, om den är tillräckligt stor, kan slå över i kvalitet. Den här bilen är ju bara så mycket för mycket! Den inrättar liksom sin egen kategori med egna regler och normer! Kan möjligen jämföras med en vit 911 cab Flachbau med Fuchs-fälgar i guld, men inte med mycket annat. Nej, nu tar orden slut. Bland det fulaste OCH bland det coolaste jag har sett på länge. Fast cabben ser ut att hålla ungefär samma kvalitet som på en tidig Triumph eller Austin Healey. __ When in this charming car, this charming man... |
|
Neeeeeej.....Inte vacker alls+vansinnigt överpris som begärs :) Bara en sån sak som vit grill?? förstör ju+kjolpaketet var det ju inte heller någon klass på.. Neeee..bort med kjolarna(behåll frontspoiler+ev bakspoiler)..Inredningen!!f-n tror inte man skulle stå ut mer än någon dag med den ;) Sedan så såg inte cabben heller vara så där superbra iordninggjord heller..Jahaja,nu kan vi börja snacka vagn till´ett väsentligt reducerat pris. Mvh Janne. |
|
| Hoppas personligen på att bilen behålls i nuvarande skick, en relik från en svunnen era :) | |
|
WoW!!! Ha...Ha..., vilken bil! Den vita grillen och golv mattan var bäst! Mvh Abbe Länk |
|
Deliq |
Med tanke på effekten verkar det sitta en 745turbo-snurra i den... Minns med fasa alla 80-tals stylingprojekt, huga, men trots allt kul att några av dem finns kvar att avskräcka/roa idag. M V H // Dennis L. "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
| Skulle jag äga den skulle grillen bytas till en svart och turboemblemet bak tas bort samt fälgarna skulle bytas till klassiska BBS splitt högglanspolerade. I övrigt är bilen cool, man kanske skulle få ha den i fred bara för att folk inte skulle förstå att det är en gammal goding i förklädd kostym? | |
|
Uujj...ruskigt smaklöst, inte ens vackert på det goda 80-talet. Vem glömmer annars klassiker som en vit Golf GTI cab med rosa radioantenn...ja jä--ar.....ett BASF band med Samanta Fox i stereon....hahaha börjar bli off-topic. /Johan |
|
|
Köp den Victor, stay pimp :D Faktiskt rätt kul med såna bilar. Gillar 80-talet skarpt. Ett BASF-band med Samanta Fox är inte fel, eller varför inte Huey Lewis and the News. Blandband regerar annars i 80-talsbilar ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
egentligen helt vedervärdig men samtidigt är den så kult så det är löjligt...kolla bara in ratten...vem kommer på tanken liksom...läckert på sitt speciella lilla sätt... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Om jag någon gång ska sadla om till hallick så ska jag lätt ha den som firmabil =)=) Länk |
|
|
He den som köper den måste blondera håret med slingor, växa ut hockeyfrilla med kraftigt hårsvall i nacken, inte som dagens retro lookar alltså. Sen behövs väl en vit kavaj med axelklaffar och vita brallor. sedan några av tidens typiska shades, och bilen blir komplett=) Sedan gör det ju inget om det även skulle poppas lite FOX i bandaren. |
|
| Den där hör ju hemma på museum! Otroligt smaklös men ändå väl värd att bevaras till eftervärlden. 80-talets motsvarighet till dagens överdrivna och smaklösa plast-styling med ögonlock, kjolar och vingar till förbannels i vidriga kulörer? | |
|
bmw vill inte ha turbo i sina bilar, men att dom tillåter nåt sånt på en bmw???? för mig en gåta>!! Alpina Power! |
|
|
Alpina B6 2.8, Motorn är uppenbarligen tagen från gamla 745i, som tillsammans med motorn i 2002 Turbo och gamla icke serieproducerade Turbo-projektbilen är de enda bensinare med turboöverladdning BMW-byggt själva. MVH, E38B12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.