|
|
|
|---|---|
|
Kul läsning i Dagens Industri i veckan att bmw håller på att köra om mb gällande bilförsäljning på hemmaplan. Inte fel att vara No.1 även i försäljningsstatistiken... BMW har alltså tillverka det kunderna söker men: Kan en del bero på att mb fått så skamfilat rykte pga ROSTEN?.. Nicke | |
|
Tror tyvärr BMW kommer hamna i samma sits som Mercedes pga. bristande kvalitet. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Mercedes förbereder en storsatsning för att komma till rätta med sina katastrofala kvalitetsproblem som är helt oacceptabla för bilar i den prisklassen. De är ju nästan sämre än lågbudgetmärken som Ford, Opel, Seat och VW i mångt och mycket. Som jag förstått det så är inte BMW lika illa ute med sin kvalitet. Så jag tror nog inte BMW:s framgång är så särskilt hotad. Dessutom har BMW ett starkare modellprogram än Mercedes som egentligen bara har två starka produkter: C- och E-klass. Resten säljer i ganska marginella volymer. Inte som BMW som säljer stora volymer av både 1-, 3- och 5-serierna samt X-bilarna. Det kommer att ta många år innan MB kommer igen och återfår marknadens förtroende. Och då har kanske BMW redan kört både om och ifrån...? MVH |
|
|
Skulle vilja påstå att mercedes mer eller mindre är i hamn med kvalitetsarbetet. Sen är det skillnad på kvalitet och upplevd kvalitet (läs materialval). Visserligen har E39 haft endel problem med rost men eftersom BMW skött detta mycket snyggt (oavsett importbil eller ej) så har det aldrig varit något större problem. Sen har vi länkarmarna på e46orna som varit det största problemet för BMW. De nya modellerna tycker jag inte har samma tyngd i materialval som audi kanske men samtidigt är det väldigt bra bilar i övrigt. |
|
|
"bmw-chrille" Du har helt rätt! BMW har volym på sitt! "acey" Kanske har mb fått bukt på rosten som de nu hävdar, men det vet vi ju först om några år... Nicke |
|
|
Är det någon som har hört BMW Sveriges officiella ståndpunkt när det det gäller skillnader i garantiåtagande mellan import bilar respektive Svensksålda ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.