|
|
|
|---|---|
|
Har i Huvudsak två problem: 1:Bilen går bara på fullgas, d.v.s allt som inte är fullgas så blurrar den bara och dör i varv... 2:När jag startar bilen så försvinner allt kräm i batteriet. så skumt för bilen stannar inte utan all ström e bara borta och sen när man stänger av den så kan man inte starta bilen direkt, men om man väntar en stund så har batteriet fått tillbaka strömmen så det går att starta... HJÄLP jag blir tokig på dessa problem... | |
| börja med laddrelät nu.. | |
|
Eller rentav generatorbyte. Mvh |
|
-BeeMWe- |
Satsar en kula på generatorn |
|
Har bytt kol och laddrelä nu... det fixade problem nr 2. Men problem nr 1 gnager som en råtta fortfarande! |
|
| Har du kollat alla slangar och gummibälgar?? Låter som mina erfarenheter av tjuvluft... | |
|
Hmm.. jo vi (jag och min bror, lunden här på autopower, de e han som igentligen är meken av oss) kollade gummibälgarna i somras. det kan ju ha ändrats nu. Men en sak som får oss att tro att det inte är bälgarna är att bilen går bra när den är kall... så när man kört ca 5-6km så börjar den dumma sig. |
|
|
Lambdan/orna arbetar ju bara vid varm motor. Sen så kopplas de ur vid fullgas för att få max prestanda. Det är ju värt att kolla iallafall. Ett lands välstånd mäts i BMW per capita |
|
|
Med nr. 2 fixat så visst kan det vara lambdan Mvh |
|
|
Koplade bort lambdan och bilen gick perfeckt. (Tack för tippse) Nu är frågan vad ska man köpas för lambda det skiljer i pris |
|
| KÖP EN MED STANDARD KOPLING SÅ SLEPPER DU ATT LÖDA KABLAR. DOM KAN HA DET PÅ MEKONOMEN. | |
|
Det blev en utan snabbkopling den var 500 billigare. Hur många mil kan man åka utan lambdan om man inte vill skada katten och hur mycket kommer den dra? |
|
| inte så långt och drar för mycket är nog bästa svaret. byt så fort som möjligt | |
|
OKey, Bäst vi låter den stå tills Lambdan kommit då... MYCKET tacksam för alla era snabba svar ska ni veta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.