|
|
|
|---|---|
|
Först ser man den här annonsen: Länk Där det påstås att bilen har 1 ägare före den befintliga. Det är väl förvisso sant att bilen har en ägare före den nuvarande (en bil kan ju inte registreras på fler än just en ägare) men enligt bilregistret finns det totalt 11 ägare på den. 5 veckor senare dyker denna annons upp: Länk Den ser ganska fräsch ut och om det stämmer att den är helt rostfri är det ett bra pris med. Men den känns ändå skum. Är det någon här som vet nåt om denna bil, varit tidigare ägare eller varit och tittat på den kanske? Skulle vara intressant att höra. | |
| Tror den som äger bilen inte riktigt förstår hur vv fungerar och chansade på 1 ägare.. Namnet förvirrar mig till att det är en utlänning som skrivit annonsen. Går det inte med det första namnet så kan man juh försöka med något annat. Vet inte hur många bilar jag ringt på där det står Lisa Kalle David etc så svarar en utlänning istället och jag tror det är därför den inte är såld eftersom det förvirrar köparen. Stavningen och formuleringen är inte helt korrekt heller. Det är säkert ingen dålig bil men säkert inte 100% heller eftersom den inte är såld.... | |
| Är nog troligast två olika ägare som har annonserat ut samma bil. Ringer man bilregistret får man veta att fordonet förvärvades den 7 nov, alltså efter det att första annonsen dök upp. Den senaste annonsen kom upp bara 13 dagar efter det att fordonet förvärvade vilket är en klar varningssignal. Med det vore ändå intressant att höra lite synpunkter. | |
| Kanske är så enkelt att den ena "lånat" bilden från den andre? | |
| Kollade aldrig upp fordonet via bilregistret, men andreasd:s gissning låter inte omöjlig. Ring och fråga vet ja. | |
|
Va och tittade på bilen ifråga åt en kompis som va intresserad av den som vinterbil. Och precis som ni säger så stämmer vissa uppgifter inte riktigt. Särskilt det där med en ägare... Säljaren och hans polare förklarade det med att vv har fel uppgifter och att den har haft tre ägare varav 2 inom familjen... Okej så då blir det 1 ägare totalt eller??? I övrigt så va bilen i fint skick både utvändigt och invändigt. Milen vet jag dock inget om. Mtp. skicket så är bilen helt klart värd att kolla upp nogrannare om man är intresserad av en E30 318. Min polare köpte ist. en Toyota Celica... Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
| han skulle ha 19000:- går bilen bra köp den, spela roll på en i den prisklassen om den haft 1 eller 11 ägare bara den går bra, sen ljuger nog alla lite vid en försäljning, | |
|
Vibbe har helt rätt...om bilen känns fräsch och schyst att köra så är ju det ett tecken på att den är välskött... sen då om det är 1 ägare eller 11 som har pysslat om den spelar väl ingen roll... men kolla ordentligt upp den registret så att den typ inte är stulen eller något... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Själv tycker jag att det låter skumt att någon köper en bil den sjunde nov och sen säljer den ett par veckor senare och dessutom 2000kr billigare… |
|
| Visst, för min del spelar det mindre roll om bilen har haft 1 eller 11 ägare. Men varför bestämmer man sig för att sälja bilen efter bara 13 dagar? Eftersom det inte fanns något telefonnummer i den nya annonsen har jag mailat, får se om man får någon respons. | |
|
andreasd 0737541591..det telenumret får jag upp |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.