|
|
|
|---|---|
| passar 15" E34 fälgar på E36 ?? | |
|
Nej! Fel inpressningsdjup på fälgen. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
De kommer att sticka ut 5 cm på varje sida. ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
J. Lindgren: Snarare ca 25 mm per sida, E34 har ET 20 mm, E36 har ca ET 42-47 mm. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Okej då, om vi skall vara på millimetern rätt. (: ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
"Snarare ca 25 mm per sida, E34 har ET 20 mm, E36 har ca ET 42-47 mm" Innebär detta att jag kan ta en 17" e34 fälg och lägga ett smalt däck för att få tyskt utsende och att det blir som 25mm specers. Ska sitta på en e36 då. Kan detta vara möjlit och någon som gjort så och har en bild att länka till. //Ville |
|
|
Svara delvis på min egen fråga: Kom på att jag hade ett par gamla vinterdäck från en e34. Så jag tänke får väll prova. Fälgarna är 5,5x15" med 205/65-15 däck, och de gick hur bra som helst att sätta på min e36a. min bil är sänkt med så det ser riktig fet ut, däcken är helt slimade till skärmkanten. Men jag tror nog att det blir svårt med 17" eller vad tror ni. Det som jag är ute efter är det ska se slimat ut och att man ser mycket av fälgen = kommer att ha ett däck som är 205 eller 215 brett så man ser fälgkanten. Då jag bara har provat på ena sidan av bilen udrar jag hur köregenskaperna blir när man ändrar spårviden med ca 25mm?? //Ville |
|
|
Bara tillägga att plåt fälgrna har ET20. //Ville |
|
| Hej.Har haft 7.5x16 et 20 på min 320i-96,fyllde ut hjulhusen perfekt.205.55.26 blev for stort,205.50.16 blev perfekt. | |
|
e12: Du har ingen bild på din e36a med dom hjulen?? //Ville |
|
| Nej,blev såld innan jag tog bilder.Hade E34 vinter hjul på den ochså(7x15),såg mycket bra ut. | |
|
Vill ni se nåt fett?? Då ska ni göra tvärtom, ta smala fälgar från en e36 med 185breda däck och stoppa på en e34. Hjulen ser ut att vara ca 10cm innanför skärmarna //Simon |
|
| Det rullar två E36or på E34-fälgar här i stan, en med krysseker och en med M-sys 2. | |
|
Jepp, det är över fett med e34 fälgar på en e36. Dom fälgrna som jag prova med tidigare här i tråden är nu mera min. Så kommer att lägga 185/65-15 på dom och ha till vinter. Och ska leta upp ett par 17 till sommaren sen. Men fick en tanke, att lacka plåtisarna vita lite som rally fälgar eller kommer detta bara att se ut som "Volvo 240 look". Bilen är Röd. //Ville |
|
|
Jag lyfter tråden igen ville se bilder på e36:or med e34 fälgar och med info om vilka fälgar, bred, ET osv. Tack på förhand!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.