|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar hur man skall få 5 bult(alltså E36 bultmönster)på min E30. Är de lättast att jaga rätt på E30 M3 delar eller kan man använda E36 delar typ: nav, spindel eller liknade?? Tack och ha de bra.... Varning för sladd!!!! | |
|
är det inte lättast att ta som du säger E30 M3 hjullager samt lite andra framvagns detaljer fjäderben mm... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Du kan använda delar från både M3E30 och M3E36 3.2. M3E36 3.2: Fjäderben, bärarmar med M3E30 bärarmsbussningar, vet inte exakt hur det är med topplagringarna till fjäderbenen (M3E30 eller E36). Bak kan man använda sig av bärarmar med bromsar och allt från t.ex E36 Compact. M3 E30: Tror det räcker med att byta hjullager och bromsar bak. Fram får man göra lite mer tror jag, med bussningar osv om man ska använda sig av orginal M3E30 grejor. /Erik - BMW CS #05162 |
|
| Måste det vara fjäderben fram från M3E36, går inte med t ex en 325E36? | |
|
Vad jag har förstått så passar e36 delar på e30 men att hjulen enligt vissa hamnar längre bak i hjulhuset och enligt andra inte. Själv vet jag inte. Det borde hur som helst vara betydligt enklare/billigare att få tag på e36-grejor då det finns massor fler sådana. ///BMW - Was sonst! |
|
|
ja de lättaste hade ju varit om man kunde använda prylar från vilken e36a som helst.... Har tyvärr inte så stor erfarenhet av just detta men jag får nog försöka så gott jag kan. Varning för sladd!!!! |
|
| kolla på skroten!! där kan du fixa såna grejer väldigt billigt, om du vet vad du letar efter, förstås! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.